Show simple item record

dc.contributor.advisorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorÇağlar Polat, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369084
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı kurum içi iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiyi öğretmenlerin görüşleri açısından irdelemek ve kurum içi iletişim ve örgütsel sinizmi bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu çalışmada bireyleri örgüt içindeki ortak amaçları gerçekleştirmek için bir araya getiren ve çevresiyle uyumunu sağlayan bir süreç olarak tanımlanan kurum içi iletişim, birçok araştırmaya konu olan ve çalışanların örgütlerine karşı olumsuz tutumu olarak bilinen örgütsel sinizme çözüm önerisi olarak düşünülmüştür. Örgütsel sinizme kurum içi iletişimsizliğin neden olduğu kanıksanmaktadır. Araştırma, Kayseri ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilk ve ortaokullarda görev yapan 514 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerden faydalanıldığından karma bir modeldir (zenginleştirilmiş desendir). Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları`, Sağır ve Oğuz (2012) tarafından geliştirilen `Örgütsel Sinizm Ölçeği` ve Cengizalp (2003) tarafından geliştirilen `Kurum İçi İletişim Etkinliği` ölçeğinden faydalanılmıştır. Verileri analiz etmek için ANAVO, t-testi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre kurum içi etkin iletişim ile öğretmenlerin okuldaki çalışma süresi, en uzun yaşadıkları yer, sivil toplum kuruluşlarına üye olma ve yönetici olma isteği değişkenlerine göre anlamlı farklılığın var olduğu görülmüştür. Örgütsel sinizmde ise cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, okuldaki çalışma süresi, kıdem, sivil toplum kuruluşlarına üye olma ve iletişim becerileri değişkenleriyle farklılıklar ortaya çıkmıştır. Korelasyon değerleri incelendiğinde örgütsel sinizm ile kurum içi etkin iletişim arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Son olarak çalışmanın bazı kısıtları olduğu vurgulanmış ve gelecekte yapılacak araştırmalar konusunda bazı önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze intra-organizational communication and organizational cynicism according to some variables and examine the level of the relationship between organizational cynicism and intra-organizational communication from the point of teachers' views. Intra-organizational communication - a period that people adapt themselves to their environment and come together to realize common purpose in organization - has been thought as a solution to organizational cynicism - known as negative attitude against employee's organization and discussed a lot of studies. It is believed that the lack of intra-organizational communication causes organizational cynicism. This study was carried out a sample of 514 primary-secondary school teachers connected with Ministry of National Education in Kayseri. The study is a mixed model (enriched design) because both quantitative and qualitative data were used in the study. Data were collected with `Intra-Organizational Communication Efficiency` scale which was developed by Cengizalp (2003), `Organizational Cynicism Scale` developed by Sağır & Oğuz (2012), `Semi-Structured Interview Question and Personal Information Form` developed by the researcher. ANAVO, t-test and Pearson correlation analysis were used to analyze the data.The result of the study revealed that there were the significant differences of the working period at school, the longest living place, affiliating to a social organization and desiring to be administrator variables on effective intra-organizational communication. In addition, the results indicated that differences of gender, age, marital status, educational background, the working period at school, seniority, affiliating to a social organization and communication skills variables on organizational cynicism turned out. When the correlation analysis was examined, it was confirmed that the relationship between effective intra-organizational communication and organizational cynicism had a negative and significant correlation. Finally, the researcher highlighted that the study had some limitations and gave some suggestions for the future studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKurum içi etkin iletişim ortamı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki: Öğretmenlerin görüşleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between organizational cynicism and effective intra-organizational communication: Analysing from the point of teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmInternal communication
dc.subject.ytmActive communication
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.identifier.yokid10011037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368166
dc.description.pages199
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess