Ahmet B. Ercilasun`un `Gülnar` adlı romanında kelime gruplarının tespiti ve Türkçe öğretimi bakımından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çağıran, Önder | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Feride | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:46Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369072 | |
dc.description.abstract | İnsanlar duygu, düşünce, hayal ve isteklerini dil denilen araçla ifade ederler.Bu yeti insanı diğer canlılardan ayıran en büyük özelliktir. Bu özellik aynı zamanda insanın sosyal olmasından ileri gelmektedir. İnsanın kendisini anlatmasının pek çok yolu vardır. Ama bunların en güzeli dil ile yapılan anlatımdır. Anlatımın temelini kelimeler oluşturur. Kelimeler tek başlarına bir anlam ifade eder, ancak bu durum meramımızı tam olarak karşılamayabilir. İşte bu durumda geniş dil birliklerine ihtiyaç duyulur. Dil birlikleri dilin belirli kuralları çerçevesinde, aralarındaki ilişkilere göre yan yana gelerek kelime gruplarını oluşturur. Türkçenin yaratma gücünü oluşturan kelime grupları Türkçenin zenginliğini ortaya koymaktadır.Biz de bu çalışma da Ahmet Bican ERCİLASUN'un `Gülnar` isimli romanında yer alan kelime gruplarının tahlilini ve Türkçe öğretimi bakımından değerlendirmeye çalıştık.Bu çalışmada öncelikle uzman görüşlerine başvurulmuş ve kelime gruplarının açıklaması yapılmıştır.Kelime grupları isim tamlamaları, sıfat tamlamalar edet grupları ve ikileme grupları başlıkları altında incelenmiştir.Sonrasında ise kelime grupları ayrıntılı bir şekilde tespit ve tahlil edilmiştir. Çalışmanın sonuç kısmında ise incelemeye esas olan kelime gruplarının dağılımı verilerek çalışmanın Türkçe öğretimi açısından önemi üzerinde durulmuştur. | |
dc.description.abstract | People express their feelings, thougts, dreams and desires by language.This ability is the distinctive feature between human and other livings. This feature also due to sociability. For people, there are a lof of way to express themselves.However the most effective one is done by language.The root of the expression is composed of words. Surely, words mean a lot on their own, however they may not meet our intentexactly.At that point we need wide word unions.Word unions compose word groups within the framework of definite rules of language.Word groups that form Turkısh's power of designing reveal the wealth of Turkish.At this study we have tried to analyse the word groups in the novel called `Gülnar` written by Ahmet Bican Ercilasun, and evaluate it in Turkish Teaching. Primarily the opinions of experts are consulted and word groups are commented. Word grops are analysed under ` Noun compounds` , `adjective phrases`, `prepositional phrases` and `reduplications` headings. Then, word groups are identified and analyzed elaboretely.At the end of the study the distribution of word groups is given and the importance of the study on Turkish Teaching is emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Ahmet B. Ercilasun`un `Gülnar` adlı romanında kelime gruplarının tespiti ve Türkçe öğretimi bakımından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The identification of word groups in Ahmet B. Ercilasun's book called 'Gülnar' and its evaluation in teaching Turkish | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Word groups | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Ercilasun, Ahmet B. | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish novel | |
dc.identifier.yokid | 10007642 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 358503 | |
dc.description.pages | 411 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |