Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir Başaran, Semra
dc.contributor.authorÖzden, Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:40Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369029
dc.description.abstractToplumda barış kavramının bir kültür olarak yaşanması ve kalıcı barışın sağlanması; barış eğitiminin etkililiği ile ilişkilidir. Etkili ve verimli bir barış eğitimi için; öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirildiği öğrenme ortamlarında barışçıl yaklaşımların yer alması gerekmektedir. Bununla birlikte; öğrencilerde barışçıl tutumların geliştirilmesi, çocuklara küçük yaşlardan itibaren barışa ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasına bağlıdır. Bu durum; uygulama alanı 5-10 yaş arası öğrenciler olan sınıf öğretmenlerinin barış eğitimi yeterliliklerine dikkat çekmektedir. Diğer yandan; toplumda sayısı hızla artan şiddet olaylarını gerçekleştirenlerin yaş ortalamasının düşmesi, toplumun bu yöndeki ihtiyacını ortaya koymaktadır. Açıklanan koşullar, sınıf öğretmenlerinin barış eğitimine yönelik uygulamalara gereksinim duyduklarını göstermektedir. Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin barış eğitimi yeterliliklerini geliştirmeye yönelik bir hizmet içi eğitim programı geliştirilerek, değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Barış Eğitimi Temalı Hizmet İçi Eğitim Programı (BEHEP) adı verilen bu program, sistem yaklaşımı temel alınarak geliştirilmiştir. Uygulama, Kayseri ili Melikgazi ilçesinde bulunan Şehit Piyade Astsubay Serkan Ciddioğlu İlkokulu'nda görev yapmakta olan 18 sınıf öğretmeninin katılımı ile 28 saatte tamamlanmıştır. İhtiyaç analizi, eğitim programı geliştirme, pilot uygulama, esas uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşan çalışma; karma araştırma modeline göre desenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak; görüşme formu, kavram formu, ders planları, katılımcı günlükleri ve hizmet içi eğitim değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplama araçları ile elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi ile; nicel veri toplama araçları ile elde edilen veriler ise SPSS 19.0 paket programında, aritmetik ortalama alma tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde; Barış Eğitimi Temalı Hizmet İçi Eğitim Programı (BEHEP)'nın sınıf öğretmenlerinin barış eğitimine ilişkin farkındalık düzeylerini arttırmada ve barış eğitimine uygun öğrenme ortamları tasarlamalarına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirmede etkili bir program olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Barış Eğitimi, Sınıf Öğretmenleri, Hizmet İçi Eğitim, Eğitim Programı
dc.description.abstractExperiencing the concept of peace as a culture in society and providing permanent peace are related to the efficiency of peace education. For an effective and efficient peace education; learning environments, where training activities are carried out, must possess peaceful approaches. In addition, enhancing peaceful attitudes in learners depends on their acquisition of information, skills and attitudes regarding peace. This draws the attention to primary school teachers' competencies of peace education, whose concerning group consists of young learners who are 5 to 10 years old. On the other hand, the fact that average age of performers in the society where there is an increasing number of violent cases indicates such a need within the society. Explained conditions points out to the fact that primary school teachers are in need of implementations regarding peace education. In this study, an in-service training program was developed and evaluated to improve the peace education competencies of primary school teachers. This program, named as In-Service Training Program with the Theme of Peace Education for Primary Teachers (BEHEP), was based on the system approach. The implementation was completed in 28 hours with the participation of 18 primary school teachers working in Şehit Piyade Astsubay Serkan Ciddioğlu Primary School located in Melikgazi district of Kayseri province. The study covers needs analysis, development of curriculum, pilot scheme, main application and evaluation phases. The study was patterned according to the hybrid research model. Interview forms, concept forms, course plans, examinee diaries and in-service training evaluation scales were used as data collection tools. Data obtained from qualitative data collection tools were analyzed via content analysis method. Data obtained from quantitative data collection tools were analyzed via SPSS 19.0 packet software by means of arithmetic average calculation method. When research findings were examined, it was found that In-Service Training Program with the Theme of Peace Education for Primary Teachers (BEHEP) has been an effective program to raise the awareness of primary school teachers and to improve their knowledge and skills in designing learning environments suitable for peace education. Key Words: Peace Education, Primary School Teachers, In-Service Training, Curriculumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBarış eğitimi temalı bir hizmet içi eğitim programının geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment and evaluation of the efficiency of in-service training program with the theme of peace education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmPeace
dc.subject.ytmPeace education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid10042951
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368157
dc.description.pages286
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess