Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorÖzer, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369025
dc.description.abstractBu çalışmada mizahın orta öğretim kurum yöneticilerin mizahı kullanıp kullanmadıkları, şayet kullanıyorlarsa dört baskın mizah türünden ( Kendini Geliştirici Mizah, Katılımcı -Sosyal- Mizah, Kendini Yıkıcı Mizah ve Saldırgan Mizah) hangisini benimsediklerini ve mizah tarzlarının cinsiyet, yaş, kıdem, öğrenim durumu ve mesleki deneyim değişkenlerine göre değişip değişmediği sorgulanmış ve elde edilen sonuçlar ışığında öneriler getirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak mizah tarzları ölçeği kullanılmıştır. elde edilen veriler SPSS 21 istatistiksel programında analiz edilmiştir. Verilerin dağılımları Shappino Wilks Testi yardımıyla test edilmiştir. Grup dağılımlarının incelenmesinde Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Analizleri kullanılmıştır.Çalışma sonucunda orta öğretim kurum yöneticilerinin mizahı kullandıkları ve en çok katılımcı sosyal mizahı benimsedikleri tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: eğitim yönetimi, mizah, mizah tarzları, kendini geliştirici mizah, katılımcı -sosyal- mizah , kendini yıkıcı mizah,saldırgan mizah
dc.description.abstractIn this descriptive study, whether humor is used by secondary education administors or not and if they use which of the four main humor style (Self Enhancing Humor, Affiliative Humor, Self Defeating Humor and Aggressive Humor) do they prefer was questioned. It is also questioned whether the humor style depends on variabes such as gender, age, work experience, educational status and some recomendations were made using the data gained. Humor Styles questionare was used as data collection tool. The data collected was analysed by using SPSS 21 statistical programme. The distribution of the data was analysed with the help of Shappino Wilks Test. Group distributions were analysed by using Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Analyses.As a result it was found that secondary school administrators uses humor in their administral life and they prefer Affiliative Humor. Key words: educational administration, humor, humor styles, self enhancing humor, affiliative humor, self defeating humor , aggressive humoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim kurum yöneticilerinin mizah tarzlarının incelenmesi (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeExamining the humor styles of the secondary education institution administrators (Kayseri sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmHumor styles
dc.identifier.yokid10041109
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382059
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess