İngilizce öğretiminde oxford iTools ve iTutor yazılımları kullanımının hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Demir Başaran, Semra | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Güneş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:33Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368981 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretiminde Oxford iTools ve iTutor interaktif yazılımları kullanımının hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deneklerini, 2013–2014 akademik yılının bahar döneminde bir vakıf meslek yüksekokulunda öğrenim gören hazırlık sınıfı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada, deney ve kontrol grubunda 25 erkek, 15 kız olmak üzere toplam 40 öğrenci bulunmaktadır. Bir akademik dönem boyunca (haftada 20 saat olmak üzere 3 ay), deney grubundaki öğrencilere iTools ve iTutor yazılımları kullanılarak bilgisayar destekli bir eğitim verilirken kontrol grubundaki öğrencilere sadece ders kitabı kullanılarak eğitim verilmiştir. iTools ve iTutor yazılımlarının öğrencilerin dil başarısına etkisini ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen `İngilizce Başarı Testi` kullanılmıştır. Araştırmada başarı testi sonucunda elde edilen nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Ayrıca, süreç sonunda uygulama hakkındaki öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerini öğrenmek üzere araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış `Görüşme Formu` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonunda, deney grubundaki deneklerin öntest-sontest puanları ile kontrol grubundakilerin öntest-sontest puanları arasında, deney grubundakilerin lehine olmak üzere anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde, öğrenci ve öğretim elemanlarının uygulama hakkındaki görüşlerini içeren görüşme formları incelendiğinde uygulamanın etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, deney grubunda uygulanan etkinliklerin öğrencilerin özgüvenlerini arttırdığı ve bilgisayar becerilerini olumlu yönde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Dil Öğrenme Yazılımı; Bilgisayar Destekli Öğretim; İngilizce Öğretimi; Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to ascertain the effect of using Oxford iTools and iTutor interactive software in English language teaching and to analyze its impact on preparatory class students' academic achievement. Research design of the study is based on pre-test/post-test control group experimental model. The sample of the present study consists of totally 40 preparatory class students (12 male, 8 female in experiment group; 13 male, 7 female in control group) studying at a private vocational college in 2013-2014 Academic Year Spring Term. The implementation of the study was carried out during 3 months, 20 hours per week. To experience the effect of using Oxford iTools and iTutor software on students' academic success in English, an `English Achievement Test` developed by the researcher was carried out as pretest and posttest. To analyze the quantitative data gathered from the test, Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Test was used. Furthermore, `Semi-structured Interview Form` was used at the end of the experiment to learn practitioners and experimental group students' opinions about the instruction carried out with iTools and iTutor software. Data gathered from the study were analyzed using SPSS 16.0. The experimental group was taught through Oxford iTools and iTutor software, and control group through coursebook. The result of the study reveals that there are significant differences between the pre-tests and post-tests of experimental group. Accordingly, after analyzing the data gathered from the interview forms, it was concluded that experiment was effective and activities used in the experimental group increased students' self-confidence and their proficiency in the use of computer positively.Key Words: Language Learning Software; Computer Assisted Teaching; English Language Teaching; Academic Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretiminde oxford iTools ve iTutor yazılımları kullanımının hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Using oxford iTools and iTutor software in English language teaching and its effect on preparatory class students' academic achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Computer assisted language education | |
dc.subject.ytm | Computer softwares | |
dc.subject.ytm | Course software | |
dc.subject.ytm | Software | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10050179 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 382034 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |