Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyük, Uğur
dc.contributor.authorKilinç, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:31Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:31Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368965
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Dersi `Işık` ünitesinin `Işığın Soğurulması`, `Beyaz Işık Gerçekten Beyaz Mıdır?` ve `Işığın Kırılması` konuları kapsamında Robotik Eğitim Setleriyle zenginleştirilmiş 5E öğrenme modeli keşfetme basamağına uygun olarak geliştirilen etkinliklerin, Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve Fen eğitimine yönelik motivasyon düzeylerine yönelik etkisini incelemektir. Ayrıca, robotik eğitim setlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde kullanılması ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Yarı deneysel yöntem kullanılan çalışma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılının bahar yarıyılında Trabzon ilindeki bir ortaokulda öğrenim gören 54 (27 deney, 27 kontrol) 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak; Işık Ünitesi Başarı Testi, Fen ve Teknoloji Dersi Motivasyon Ölçeği ve yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan mülakatlar kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel veriler bağımlı t-testi ve bağımsız t-testi kullanılarak analiz edilmiş, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda, robotik eğitim setleriyle zenginleştirilmiş 5E öğrenme modeli keşfetme basamağına uygun olarak geliştirilen etkinliklerin, öğrencilerin akademik başarısına ve Fen ve Teknoloji Dersine yönelik motivasyon düzeylerine anlamlı bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, mülakatlar sonucunda robotik eğitim seti kullanımının, derse karşı ilgiyi, aktif katılımı ve özgüveni artırdığı, gözlem yapma, anlamlı öğrenme ve farklı etkinlik yapma imkanı sağladığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak bu alanda çalışacak araştırmacılara ve eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E Öğrenme Modeli, Robotik, Lego Mindstorms NXT, 7. Sınıf Öğrencileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect on levels of academic achievement and motivation towards Science 7th grade middle school students' activities which are developed as appropriate with exploration stage of 5E model by using robotic Education kits Science and Technology course, unit of `Light`, within the scope of the topics `Absorption of Light`, `Is White Light really White?` and `Refraction of Light`. In addition, one of the aim is to determine the students' views relates to using of the robotic education kits in the Science and Technology Course. The research applied Semi-empirical method, was conducted with 54 (27 experiments, 27 control) 7th grade students studying in a secondary school in the spring semester of the 2013-2014 academic year in Trabzon. Light Unit Achievement Test, Science and Technology Lesson Motivation Scale and interviews consisting of semi-structured questions were used as data collection tools in the study. Obtained quantitative data in this study were through using dependent t-test and independent t-test; the qualitative data were analyzed by content analysis. According to the results, the activities which developed in accordance with exploration stage of the 5E learning model enriched with the robotic training sets, made statistically significant difference in students' academic achievement and motivation towards Science and Technology Course positively. In addition, as a result of interviews, the using of robotic education set, improved the interest about the course, active participation and self-confidence; it was found that acitivities provide that significant learning, observation and opportunity to carry out different activities. Connected with data gathered, some suggestions are made to the researchers and educators who are going to study in this area. Keywords: Constructivist Approach, 5E Learning Model, Robotics, Lego Mindstorms NXT, 7th Grade Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRobotik teknolojisinin 7. sınıf ışık ünitesi öğretiminde kullanımı
dc.title.alternativeThe using of robotic technology in teaching of light unit 7th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmRobotics
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10062230
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382061
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess