Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorYildiz, Sonay
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:27Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368937
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim yöneticilerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modelinin alt modeli olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği ve Melbourne Karar Verme Sitilleri Ölçeği kullanılmıştır. Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği Varoluşçu Psikolojinin önemli yapılarından biri olan ve bireyin psikolojik kaynaklarını, yaşama bağlılığını, olayları kontrol edebilme gücünü ve olaylardan olumlu kazançlar elde etmesi anlamına gelen psikolojik dayanıklılığı ölçmektedir. Bu araştırma psikolojik dayanıklılık düzeyi ve karar verme arasındaki ilişkiyi incelediği gibi yöneticilik pozisyonuna göre müdür ve müdür yardımcıları arasında psikolojik dayanıklılık düzeyi bakımından bir fark olup olmadığını, yine müdür ve müdür yardımcıları arasında karar verme stilleri arasında bir fark olup olmadığını incelemektedir. Çalışma Yozgat iline bağlı Sorgun ilçesinde yapılmıştır. Çalışmaya en az 3 yıllık idarecilik tecrübesi olan örgün ve yaygın eğitim kurumlarının müdür ve müdür yardımcıları katılmıştır. Çalışma 36 eğitim kurumda yapılmış olup bunların dağılımı şöyledir. 12 İlkokul, 10 Ortaokul, 7 Lise (Genel ve Mesleki Eğitim), 3 Anaokulu, 1 Halk Eğitim Merkezi, 1 Mesleki Eğitim Merkezi, 1 Öğretmen Evi ve Akşam Sanat Okulu, 1 Rehberlik ve Araştırma Merkezidir. Çalışma kapsamında 3 anket uygulanmış olup bu anketler 112 eğitim yöneticisine uygulanmıştır. Bunlardan 36'sı okul müdürü 76'sı ise okul müdür yardımcısıdır.
dc.description.abstractThe purpose of this research study was to investigate the relationship between psychological resistance level executives and decision-making styles. General screening model of relational model that was used in the study received model. The data were collected Resilience Scale and Melbourne Decision Making Style Inventory was used. Resilience Scale is one of the most important buildings of Existential Psychology and psychological resources of the individual, living commitment, highlights the power of positive earnings from the event are able to control and measure the psychological strength to achieve meaning. This research psychological resistance level, and decide between the director and deputy director by the executive positions as examine the relationship between not whether there is a difference in the psychological resistance level, examines whether any differences between the decision-making styles between managers and assistant managers.The study was carried out in the district of Yozgat query the province. At least 3 years of study and deputy director of the administration of formal and non-formal educational institutions participated in the experience. The distribution of this work is carried out in 36 educational institutions are as follows. 12 primary schools, 10 junior high school, seven high schools (general and vocational education), 3 Kindergarten, 1 Adult Education Centre, 1 Vocational Training Centre, 1 Teacher's House and Evening School of Arts, 1 Guidance and Research Center. The scope of the study applied three questionnaires were administered to 112 education managers this survey. Of these, 36 principals of the 76 schools is helping managers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relation between the level of psychological resistance of education directors and their style of making decision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHardiness on psychological
dc.subject.ytmDecision making styles
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10018871
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418053
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess