Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorEftekin, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:25Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368925
dc.description.abstractGünümüzün en önemli teknolojilerinden biri olan internet, günlük hayatımızın hemen her alanına nüfuz ederek kolaylıklar sağlamaktadır. Aynı zamanda internetin kontrolsüz ve aşırı kullanımı özellikle ergenleri ruhsal ve fiziksel yönden olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuz etkiler hem tıp hem de eğitim alanında çalışmaları hızlandırmıştır. Bu çalışmanın amacı ergenlik dönemindeki öğrencilerin internet bağımlılığı ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma Kayseri ili, Talas İlçesinde 2012-2013 eğitim öğretim yılında ortaöğretime devam eden 186 kız, 157 erkek olmak üzere 343 öğrenci üzerine yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere `Kişisel Bilgi Formu`, `Ana Baba Tutum Ölçeği` ve `İnternet Bağımlılık Ölçeği` uygulanmıştır. Bu araştırma betimsel nitelikli olup genel tarama modeli kullanılmıştır.Elde edilen verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmış, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Tukey Testi uygulanmıştır.Araştırmanın kavramsal çerçevesinde, internet bağımlılığı, anne baba tutumları ve ergenlik dönemi özellikleri hakkında bilgi verilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde öğrencilerin internet bağımlılığı ve algılanan anne baba tutumlarının cinsiyete göre değişmediği görülmüştür. Fakat sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu,aylık gelir, evde internet bağlantısının olup olmaması ve internete nerden bağlanıldığı değişkenlerinde anlamlı şekilde farklılaşma görülmüştür. Araştırmanın sonucunda patolojik internet bağımlısı öğrencilerin oranı %9,6 olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İnternet bağımlılığı, anne baba tutumları, ergenlik dönemi
dc.description.abstractInternet, one of the most important technology of our lifes, provides eases by penetrating almost every aspect of our daily lives. Besides this, uncontrolled and excessive use of the internet especially affects the adolescents' mental and physical aspects negatively. These negative effects accelerated the studies in both medical and education areas. The aim of this study is to investigate the relationship between students' internet addiction in adolescent period and parental attitudes . The research was applied on 343 students including 186 girls and 157 men who were attending secondary education, in 2012-2013 academic year, at Talas, Kayseri. `Personal Information Form` , ` Parental Attitude Scale` and ` Internet Addiction Scale` was applied to the students who participated in the study. General screening model was used in this research and it is descriptive.SPSS software was used in the analysis of the data obtained, t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and Tukey Test were applied.In the conceptual framework of the study, there were given information about Internet addiction, parental attitudes and characteristics of the adolescence period. When the findings were evaluated, it is understood that students' internet addiction and perceived parental attitudes didn't vary according to gender. But there were found significant variations in grade level, parents' education level, monthly income, internet connection and the place where you connected to internet. The outcome of study is that the rate of pathological internet addict students were found 9.6%.Key Words: İnternet addiction, parental attitudes, adolescence perioden_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlik dönemindeki öğrencilerin internet bağımlılığı ve anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeStudy of the relationship between internet addiction of the students in adolescence period and parental attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmAdolescents
dc.identifier.yokid10066982
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382058
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess