Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorIrmak, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:23Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:23Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368909
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, devlet okullarında bulunan ortaöğretim öğrencilerinin okul türü, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve ailenin aylık geliri değişkenlerine göre olumsuz değerlendirilme korkusunu ve öğrenmeye ilişkin tutumlarını incelemektir. Araştırma betimsel yöntemle yapılan tarama modelinde bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Ankara İlinde bulunan ortaöğretim okullarında öğrenim gören 480 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Türkçe formu Bilge ve Kelecioğlu (2008) tarafından yapılan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ölçeği ve Kara (2010) tarafından geliştirilen Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, seçilen ortaöğretim öğrencilerine araştırmacı tarafından bizzat testler verilmesiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 paket programı kullanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeye ilişkin tutumların okul türü, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve ailenin aylık geliri değişkenlerine göre farklılaşmasını incelemek amacıyla t testi, F testi (ANOVA) ve TUKEY testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, incelenen değişkenlerden sınıf türü ve cinsiyet değişkeni dışında diğer değişkenlerin olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeyi anlamlı düzeyde etkiledikleri gözlenmiştir. Araştırmanın sonunda, olumsuz değerlendirilme ve öğrenmeye etki eden anlamlı farklılıklara ve yapılacak çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine the impact of secondary level students' fear of negative evaluation on attitudes towards learning in terms of type of school, class level, gender, education level of parents and monthly income. The research is a case study conducted by using descriptive survey model. The subjects of the study were 480 secondary level students attending public schools in Ankara. During data collection process, Fear of Negative Evaluation Scale- its Turkish form was adapted by Bilge and Kelecioğlu (2008)- and Scale of Attitudes Towards Learning developed by Kara (2010) were used. The study was conducted the researcher's giving the tests to the students. The data obtained was analyzed with SPSS15. For data analysis, T-Test, F-Test (ANOVA) and Tukey's test were used to examine the differentiation of fear of negative evaluation and attitudes towards learning in terms of type of school, class level, gender, education level of parents and monthly income. In the light of the findings, it was found that except from the variables such as type of school and gender, the other variables had a significant impact on fear of negative evaluation and learning. On the other hand, fear of negative evaluation had no significant impact on learning. At the end of the study, suggestions towards differences influencing negative evaluation and learning and further studies were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of secondary level students' fear of negative evaluation and their attitudes towards learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational assessment
dc.subject.ytmSocial evaluation
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning approaches
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmNegativeness
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.identifier.yokid10076032
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391715
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess