Ortaöğretim öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bozgeyikli, Hasan | |
dc.contributor.author | Irmak, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:23Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368909 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, devlet okullarında bulunan ortaöğretim öğrencilerinin okul türü, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve ailenin aylık geliri değişkenlerine göre olumsuz değerlendirilme korkusunu ve öğrenmeye ilişkin tutumlarını incelemektir. Araştırma betimsel yöntemle yapılan tarama modelinde bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini Ankara İlinde bulunan ortaöğretim okullarında öğrenim gören 480 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Türkçe formu Bilge ve Kelecioğlu (2008) tarafından yapılan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ölçeği ve Kara (2010) tarafından geliştirilen Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, seçilen ortaöğretim öğrencilerine araştırmacı tarafından bizzat testler verilmesiyle uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 paket programı kullanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeye ilişkin tutumların okul türü, sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve ailenin aylık geliri değişkenlerine göre farklılaşmasını incelemek amacıyla t testi, F testi (ANOVA) ve TUKEY testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, incelenen değişkenlerden sınıf türü ve cinsiyet değişkeni dışında diğer değişkenlerin olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeyi anlamlı düzeyde etkiledikleri gözlenmiştir. Araştırmanın sonunda, olumsuz değerlendirilme ve öğrenmeye etki eden anlamlı farklılıklara ve yapılacak çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to examine the impact of secondary level students' fear of negative evaluation on attitudes towards learning in terms of type of school, class level, gender, education level of parents and monthly income. The research is a case study conducted by using descriptive survey model. The subjects of the study were 480 secondary level students attending public schools in Ankara. During data collection process, Fear of Negative Evaluation Scale- its Turkish form was adapted by Bilge and Kelecioğlu (2008)- and Scale of Attitudes Towards Learning developed by Kara (2010) were used. The study was conducted the researcher's giving the tests to the students. The data obtained was analyzed with SPSS15. For data analysis, T-Test, F-Test (ANOVA) and Tukey's test were used to examine the differentiation of fear of negative evaluation and attitudes towards learning in terms of type of school, class level, gender, education level of parents and monthly income. In the light of the findings, it was found that except from the variables such as type of school and gender, the other variables had a significant impact on fear of negative evaluation and learning. On the other hand, fear of negative evaluation had no significant impact on learning. At the end of the study, suggestions towards differences influencing negative evaluation and learning and further studies were presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinin olumsuz değerlendirilme korkusu ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | An examination of secondary level students' fear of negative evaluation and their attitudes towards learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational assessment | |
dc.subject.ytm | Social evaluation | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning approaches | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Negativeness | |
dc.subject.ytm | Social anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10076032 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391715 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |