Zorunlu yerdeğişikliği (Rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Güçlü, Mustafa | |
dc.contributor.author | Eroğlu, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:21Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368897 | |
dc.description.abstract | Örgütsel güven kavramı iş görenlerin motivasyon ve performans düzeylerinin yükseltilmesi, örgüte karşı olan bağlılıklarını artırarak örgüt amaçlarının benimsenmesi ve bu durum sonucunda örgütsel başarının yükseltilmesinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Örgütsel güven olgusu iş görenlerin örgütün sağladığı desteğe ilişkin algıları ve üstlerine duydukları inanç olarak tanımlanmaktadır.Örgütsel güven ülkemiz eğitim bilimleri literatüründe görece yeni bir olgudur. Söz konusu kavramın iş tatmini, örgütsel kültür, liderlik ve benzeri kavramlarla ilişkisi üzerine literatürde çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Buna rağmen zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticileri ile örgütsel güven algıları arasındaki ilişkiye dair çok az sayıda yayın bulunmaktadır. Bu çalışma, ülkemiz eğitim bilimleri literatüründe bu anlamda yapılan ilk çalışmalardan biri olarak literatüre katkı sağlamayı hedeflemektedir.Bu çalışmanın araştırma problemi, zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları üzerinde etkili bir unsur olup olmadığını belirlemek olarak ifade edilebilir. Bu amaçla ilk olarak örgüt, güven, örgütsel güven ve zorunlu yer değişikliği (rotasyon) kavramıyla ilgili detaylı bir literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra literatür çalışması sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları üzerinde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla Kayseri İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren eğitim kurumlarında çalışan 2010 ve 2011 yıllarında zorunlu yer değişikliği (rotasyon) sonucu yerleri değişen 155 eğitim yöneticisi ile Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği (OÖGÖ) anketi yapılmıştır.Çalışmanın son bölümünde anket çalışması sonucunda elde edilen veriler zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları arasındaki ilişki belirlenmek amacıyla bilgisayar programı ve istatistiksel analizler yardımıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven eğilimleri arasında negatif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güven, Örgütsel güven, Örgüt, Zorunlu yer değişikliği (rotasyon). | |
dc.description.abstract | The concept of organizational trust and organizational climate play an important role in obtaining organizational productivity by improving the motivation and performance levels of employees, constructing organizational commitment, and sharing organizational goals. The fact of organizational trust is defined as the perception of employees about the support provided by organization and the degree of confidence they feel to their supervisor. Organizational trust in our country is a relatively new phenomenon in the literature of education science. There are several studies in the literature on the relationship between this concept and job satisfaction, organizational culture, leadership and similar concepts. Nevertheless, there are very few publications about the relationship between educational administrators that forced displacement (rotation) and perceptions of organizational trust.This study, as one of the first studies in the field in terms of educational science in our country, aims to contribute to the literature. The research problem of this study can be expressed as to determine whether forced displacement (rotation) of training managers is an effective factor over the perception of organizational trust. For this purpose, first of all, a detailed review of the literature related to the concepts of organization, trust, organizational trust and forced displacement (rotation) was carried out. Later, based on the findings obtained from the literature, a survey of Organizational Trust Scale was conducted on schools and 155 training managers under the provincial National Education Directorate of Kayserı, whose workplaces were obligatorily relocated in 2010 and 2011, to determine whether this case is effective on the organizational trust perceptions.In the last part of the study, data obtained from the survey were analyzed by a computer program and statistical analysis in order to determine the relationship between perceptions of organizational trust of forcedly relocated educational administrators and forced displacement (rotation). As a result of the analysis, it was concluded that there is a negative relationship between organizational trust trends and training managers forcedly relocated.Keywords: trust, organizational trust, Organization, Forced displacement (rotation). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zorunlu yerdeğişikliği (Rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A study on organizational trust perceptions of forcedly relocated training managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.subject.ytm | Rotation | |
dc.identifier.yokid | 10065812 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 382065 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |