Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorAkalin, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:21Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368893
dc.description.abstractBu araştırmada meslek yüksekokullarında görev yapan Öğretim Elemanlarının 'mesleki uygulama derslerinin yeterliliği' ile ilgili görüş ve düşünceleri cinsiyet, yaş, eğitim durumu, görev yaptığı birim, akademik unvan, görev yaptığı program ve görev süresi demografik değişkenler göz önünde bulundurularak belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından daha önceden geliştirilerek hazırlanan ' mesleki uygulama derslerinin yeterliliği anketi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesine bağlı Karacasu MYO, Sağlık Hiz. MYO, Sağlık Yüksekokulu, Göksun MYO, Elbistan MYO, Pazarcık MYO'da görev yapan öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Anketi cevaplayan Öğretim Elemanlarının içerisinde okulun idari biriminde çalışan öğretim elemanları da vardır. Araştırma Kahramanmaraş merkezde üç, ilçelerde üç olmak üzere toplam altı MYO'da uygulanmıştır. Araştırma sonuçları SPSS 22. 0 paket programı T testi , Anova testi ve TUKEY testi yardımıyla hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda Öğretim Elemanlarının 'mesleki uygulama derslerinin yeterliliği' ile ilgili görüşlerinin genelde olumlu yönde oldugu görülmektedir. Mesleki uygulama dersleri için Kahramanmaraş ilinin ilğili sektör yönünden uygun olduğu fakat öğrencilere mesleki uygulama eğitimi yeri bulmakta zorlanıldığı düşünülmektedir. Öğretim Elemanlarının görev yaptıkları okullların labaratuar ve atölyelerinin hem fiziki hem de araç gereç olarak yeterli oldugu fakat araç-gereçlerin teknolojik seviye ile uyumlu olmadığı düşünülmektedir. Meslek yüksekokullarında öğretim elemanlarının yeterli olduğu fakat öğretim elemanlarının niteliklerini artırıcı faliyetlerin yetersiz olduğu düşünülmektedir. Mesleki uygulama ders programları, mesleki uygulama ders saatleri, uygulama derslerinin öğrenciye kazandırdıkları ve mesleki uygulama eğitiminde karşılaşılan problemlerin çözülmesinde meslek yükseokulları yeterli bulunurken ülkemizdeki mesleki eğitimden sorumlu kurumlar yetersiz bulunmuştur.
dc.description.abstractIn this research, it is tried to determine the ideas of the professional competence of the lessons, gender, age, education status, place of duty, academic qualification, education programme and education term demographic characteristic of the faculty member's who studies in vocational high school. For this purpose professional competence of the lesson's poll was applied to faculty members who studied in Kahramanmaraş Sütçü Imam university Karacasu vocational high school, Sanitary Service vocational high school, Sanitary vocational high school , Göksun vocational high school , Elbistan vocational high school , Pazarcık vocational high school. There are administrative personnel of the school in this research who answered the poll. This research is applied totaly in six vocational high school, which of three located in the centre of Kahramanmaraş and the others are located in districts. To count the reliability of the professional competence poll , initially this poll is applied 80 faculty members and the reliability of the poll's results become high and then continued to apply poll. Results of the research are counted with the help of the SPSS 22. 0 packet programme T, A nova and TUKEY. When the research was completed it was understood that faculty member's opinions were generally positive. It is thought that Kahramanmaraş is appropriate for related sector but it is difficult to find an area for vocational training students. It is thought , faculty member's laboratory, workshop and both their physical appearance , tools are enough but the tools are not compatible with technological level. Faculty members are sufficient but the activities are insufficient to improve the qualities of the faculty members. At the end of this research it is understood that vocational high school lessons programme, vocational high school lesson hours, gainings of the vocational high school and the analyzing the problems are sufficient but it is also understood the institutions which are responsible for vocational high school are insufficient.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek yüksek okullarındaki uygulama derslerinin yeterliğine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri (Kahramanmaraş ili örneği)
dc.title.alternativeSights of the uni̇versi̇ty lecturers on adequecy of the practi̇ce lessons at vocati̇onal hi̇gh school (Kahramanmaraş sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmPractice of teaching lessons
dc.subject.ytmApplied education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid10075322
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391714
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess