Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanal, Mustafa
dc.contributor.authorÇay, Yildiz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:18Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368877
dc.description.abstractÖğretmenlerin sahip olmaları gereken özelliklerden birisi de öğretmenlerin çocuk sevme duygusuna sahip olmalarıdır. Öğretmenler çocuklara sevgi ile yaklaştıkları zaman öğrencilerin akademik başarıları yükselmekte ve onların okul ortamlarında disiplin problemlerinin de azaldığı belirtilmektedir. Bu araştırmada `sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme düzeyleri` bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarına `Kişisel Bilgi Formu` ve `Barnett Çocuk Sevme Ölçeği` uygulanarak, araştırmanın verileri toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t testi, F testi ve Tukey anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kız sınıf öğretmeni adaylarının çocuk sevme düzeylerinin, erkek sınıf öğretmeni adaylarından daha yüksek olduğu, sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre çocuk sevme durumlarının farklılaşmadığı bulunmuştur. Çocuk kitapları okuyan sınıf öğretmeni adayları ve sınıf öğretmenlerinin, çocuk kitapları okumayan sınıf öğretmeni adayları ve sınıf öğretmenlerinden çocuk sevme düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adayları ve sınıf öğretmenlerinden çocuk haberlerini takip edenlerin, çocuk haberlerini takip etmeyen sınıf öğretmeni adayları ve sınıf öğretmenlerinden çocuk sevme düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. 46 yaş ve üstü öğretmenlerin çocuk sevme düzeylerinin genç öğretmenlerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin çocuk sevme düzeylerinin, sınıf öğretmeni adaylarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar ilgili literatür ile tartışılarak araştırmacılar için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractLiking of children is one of the features that teachers should have.It is pointed that when the teachers approach children with love and affection, their academic success increase and the problems related to dicipline in the school decrease. In this study, `candidate primary school and primary school teachers'level of liking of children` was analyzed regarding some variances.The research is a kind of descriptive study based on relational screening model. The data of research was gathered by conducting Barnett Liking of Children Scale and Personal Data form to primary school and candidate primary school teachers attending to the study.Research results show that liking of children level in female candidate primary school teacher is higher in comparison with male candidate primary school teacher.However, it was found that there was no significant differences between liking of children levels of teacher candidates with respect to gender.It was found that the level of liking of children is higher in primary school teachers and candidate primary school teachers reading children's book than the others. Research results show that the level of liking of children is much higher in primary school and candidate primary school teachers who know children's games. Among the primary school and candidate primary school teacher,the level of liking of children is higher in those who follow children news.It was pointed that the level of liking chilren is higher in elderly teachers who are 46 and over, than the younger teachers.It is seen that primary school teachers'level of liking of children is higher than the candidate primary school teachers'level of liking of children. These results were discussed with related literature and suggesstions were given fort he researhcers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının ve sınıf öğretmenlerinin çocuk sevme düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeCandidate primary school and primary school teachers' level of liking of children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmLove
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmHuman love
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmInterpersonal relations
dc.identifier.yokid10076439
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391716
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess