Sevim Ak`ın çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri yönünden incelenmesi ve Türkçe eğitimine katkısı
dc.contributor.advisor | Karaca, Şahika | |
dc.contributor.author | Doğan, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368873 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Sevim Ak'ın çocuk kitapları, çocuk edebiyatının temel ögeleri yönünden incelenerek bu kitapların Türkçe eğitimine katkısı araştırılmıştır. Çocuk edebiyatının temel ögeleri karakter, konu, ileti, dil anlatım ve resim olarak gruplandırılmaktadır. Sevim Ak'ın kitapları bu başlıklar doğrultusunda incelenmiş ve Türkçe eğitiminin ana becerileri olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma başlıkları altında değerlendirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesine başvurulmuştur. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Bu çalışmada Sevim Ak'ın doksan dört hikâyesi ve on romanı incelenmiştir. Çalışma materyallerini rastlantısal olarak çalışma kapsamına alınan Sevim Ak'ın eserleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri literatür taraması ve doküman analizi yöntemleriyle elde edilmiştir. Araştırmanın başında literatür taraması yapılmış, çocuk edebiyatı ve Türkçe eğitimi ilgili kaynaklar gözden geçirilmiştir. Bunun ardından Sevim Ak'ın çocuk kitapları ele alınarak çocuk edebiyatı ölçütleri bakımından tasnif edilerek incelenmiş ve Türkçe eğitimine katkısı araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk Edebiyatı, Türkçe eğitimi, Sevim Ak, çocuk kitapları. | |
dc.description.abstract | In this study, by examining Sevim Ak's children's books in terms of the basic elements of children's literature, the contribution of these books to Turkish education was investigated. The basic elements of children's literature are grouped as character, subject, message, language, and illustration. Sevim Ak's books were examined in accordance with these groups as well as with the main skills of Turkish education, which are reading, writing, listening, and speaking. As a data collection tool, document revision was preferred. The collected data was interpreted through descriptive method.In this study Sevim Ak's 94 story and 10 novel has been examined. This research's universe has been created by Sevim Ak's child books. Scopes which includes randomly study scope were created to study's sample. Research's datas were obtained with sourcing and document analysis methods. At the beginning of the research literature survey made, child literature and sources which is related to Turkish education were revised. This is followed the Sevim Ak's child books are considered in terms of the criteria of child literature sorted to examine and search the contribution of Turkish education.Key Words: Children's Literature, Turkish education, Sevim Ak, children's books | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sevim Ak`ın çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri yönünden incelenmesi ve Türkçe eğitimine katkısı | |
dc.title.alternative | Sevi̇m Ak basic elements of the examination of the child that book of children's literature and contribution of Turkish education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Ak, Sevim | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.identifier.yokid | 10073156 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391713 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |