Ortaöğretim kurumu müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeyleri (Kayseri ili örneği)
dc.contributor.advisor | Çelikten, Mustafa | |
dc.contributor.author | Akman, Şemun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:17Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368869 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Kayseri ilindeki ortaöğretim okulu yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmen görüşlerinin mesleki kıdem, branş, cinsiyet ve görev yaptığı okul türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığını da ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Şişman'ın (2004) okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarıyla ilgili araştırmasında kullanılmış olan anket formu veri toplama aracı olarak belirlenmiştir. Araştırmada Kayseri ilinde görev yapan 52 ortaöğretim kurumu müdürü ile ortaöğretim kurumlarında görevli olan 304 öğretmene uygulanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, ortaöğretim kurumu müdürü ve öğretmenlerinin bazı demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` , Ortaöğretim Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik durumlarını belirleyebilmek içinde `Öğretimsel Liderlik Anketi` kullanılmıştır. , Elde edilen veriler SPSS 22. 00 programında çözümlenmiş, manidarlıklar minimum , 05 düzeyinde sınanmış ve bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda. Ortaöğretim kurumu okul müdürlerinin öğretimsel Liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin oldukça iyi olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte mesleki kıdem, branş, cinsiyet ve görev yaptığı okul türü gibi bağımsız değişkenlere yönelik olarak yapılan analizlerden elde edilen sonuçlarda sırasıyla yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Liderlik, okul yönetimi, ortaöğretim kurumları | |
dc.description.abstract | This study was done on the purpose of presenting the realizations of the secondary schools' directors' educational leadership in Kayseri. Besides, it was aimed to reveal whether the view of the directors and teachers differor not according to their vocational seniority branch, sexuality and the types of school they work for. The inquiry form, which was used in Mr. Şişman's (2004) investigation about the behaviours of school directors' educational leadership, was assigned as the data collector. The research was applied to 52 secondary schools' directors and 304 teachers who are working in Kayseri. Relational searching models wereused in this descriptive study. Personal information Form developed by the researcher on the purpose of defining some demographic charateristics of the teachers' and the secondary school directors' was used to collect data and also educatioanal leadership inquiry was used to define the situations of the directors' educational leadership. The gathering data was analyzed with SPSS 22. 00 program and error rates were tested at minimum 0. 5 level and the findings were presented with charts which were appropriate to the aims of research. At the end of the research, it was defined that the realization levels of the secondary schools' directors' educational leadership roles were highly good. At the same time, the result obtaining from the analyzes done intended to the independent factors like their vocational seniority branch, sexuality and the types of school they work for. Keywords: Leadership , school adminstration, secondary schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumu müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeyleri (Kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | The realization levels of the secondary schools' directors' educational leadership roles (Sample of Kayseri̇ provi̇nce) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10080102 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 418057 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |