Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorAkman, Şemun
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368869
dc.description.abstractBu araştırma; Kayseri ilindeki ortaöğretim okulu yöneticilerinin öğretim liderliği rollerini gerçekleştirme düzeylerini, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre ortaya koyabilmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmen görüşlerinin mesleki kıdem, branş, cinsiyet ve görev yaptığı okul türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığını da ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Şişman'ın (2004) okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarıyla ilgili araştırmasında kullanılmış olan anket formu veri toplama aracı olarak belirlenmiştir. Araştırmada Kayseri ilinde görev yapan 52 ortaöğretim kurumu müdürü ile ortaöğretim kurumlarında görevli olan 304 öğretmene uygulanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, ortaöğretim kurumu müdürü ve öğretmenlerinin bazı demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` , Ortaöğretim Okul müdürlerinin öğretimsel liderlik durumlarını belirleyebilmek içinde `Öğretimsel Liderlik Anketi` kullanılmıştır. , Elde edilen veriler SPSS 22. 00 programında çözümlenmiş, manidarlıklar minimum , 05 düzeyinde sınanmış ve bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda. Ortaöğretim kurumu okul müdürlerinin öğretimsel Liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin oldukça iyi olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte mesleki kıdem, branş, cinsiyet ve görev yaptığı okul türü gibi bağımsız değişkenlere yönelik olarak yapılan analizlerden elde edilen sonuçlarda sırasıyla yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Liderlik, okul yönetimi, ortaöğretim kurumları
dc.description.abstractThis study was done on the purpose of presenting the realizations of the secondary schools' directors' educational leadership in Kayseri. Besides, it was aimed to reveal whether the view of the directors and teachers differor not according to their vocational seniority branch, sexuality and the types of school they work for. The inquiry form, which was used in Mr. Şişman's (2004) investigation about the behaviours of school directors' educational leadership, was assigned as the data collector. The research was applied to 52 secondary schools' directors and 304 teachers who are working in Kayseri. Relational searching models wereused in this descriptive study. Personal information Form developed by the researcher on the purpose of defining some demographic charateristics of the teachers' and the secondary school directors' was used to collect data and also educatioanal leadership inquiry was used to define the situations of the directors' educational leadership. The gathering data was analyzed with SPSS 22. 00 program and error rates were tested at minimum 0. 5 level and the findings were presented with charts which were appropriate to the aims of research. At the end of the research, it was defined that the realization levels of the secondary schools' directors' educational leadership roles were highly good. At the same time, the result obtaining from the analyzes done intended to the independent factors like their vocational seniority branch, sexuality and the types of school they work for. Keywords: Leadership , school adminstration, secondary schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumu müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeyleri (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeThe realization levels of the secondary schools' directors' educational leadership roles (Sample of Kayseri̇ provi̇nce)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmInstructional leadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10080102
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418057
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess