Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Şahika
dc.contributor.authorÇavuş, Sevtap
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368861
dc.description.abstractBu araştırmada II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğinin inşasındaki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. II. Meşrutiyet döneminde Türkçe ders kitabı olarak okutulan beş adet kitapta yer alan metinler çocuk kimliğini inşa etmede önemli olan değerler açısından incelenmiştir. İncelenen bu metinlerde yer alan değerlerin çocuk kimliğini inşa etmedeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır.Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, kategorileştirilerek betimsel olarak incelenmiştir. II. Meşrutiyet dönemi Türkçe ders kitaplarında yer alan metinler toplumsal, ahlaki, dinî değerler ve eğitim değeri açısından incelenmiş; elde edilen verilerle II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğini inşa etmedeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, the role of II. Constitutional term Turkish lecture's curriculum on kids' identity improvement was tried to be determined. The texts in five books which were studied as Turkish lecture books in II. Constitutional term, were examined as the values that are important in kids' identity improvement the rol of these values examined in texts, on kids' identity improvement was tried to be determined.Document analize technic which is one method of qualitative research, was used. Attained data was studied as descriptive by categorizing.The texts in II. Constitutional term Turkish lecture books, were studied in term of social, etnic, religions and educational values; II. Constitutional term Turkısh lecture curriculum's role on kids' identity improvent was tried to be determined with the data attained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleII. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğinin inşasında rolü
dc.title.alternativeThe role of II. Constitutional term Turkish lecture's curriculum on kid's identity improvement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmChild education
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmIdentity construction
dc.subject.ytmConstitutional Monarcy II
dc.subject.ytmConstitutional monarcy
dc.identifier.yokid10072558
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391712
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess