II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğinin inşasında rolü
dc.contributor.advisor | Karaca, Şahika | |
dc.contributor.author | Çavuş, Sevtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:16Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368861 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğinin inşasındaki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. II. Meşrutiyet döneminde Türkçe ders kitabı olarak okutulan beş adet kitapta yer alan metinler çocuk kimliğini inşa etmede önemli olan değerler açısından incelenmiştir. İncelenen bu metinlerde yer alan değerlerin çocuk kimliğini inşa etmedeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır.Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, kategorileştirilerek betimsel olarak incelenmiştir. II. Meşrutiyet dönemi Türkçe ders kitaplarında yer alan metinler toplumsal, ahlaki, dinî değerler ve eğitim değeri açısından incelenmiş; elde edilen verilerle II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğini inşa etmedeki rolü belirlenmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, the role of II. Constitutional term Turkish lecture's curriculum on kids' identity improvement was tried to be determined. The texts in five books which were studied as Turkish lecture books in II. Constitutional term, were examined as the values that are important in kids' identity improvement the rol of these values examined in texts, on kids' identity improvement was tried to be determined.Document analize technic which is one method of qualitative research, was used. Attained data was studied as descriptive by categorizing.The texts in II. Constitutional term Turkish lecture books, were studied in term of social, etnic, religions and educational values; II. Constitutional term Turkısh lecture curriculum's role on kids' identity improvent was tried to be determined with the data attained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | II. Meşrutiyet dönemi Türkçe dersi müfredat programlarının çocuk kimliğinin inşasında rolü | |
dc.title.alternative | The role of II. Constitutional term Turkish lecture's curriculum on kid's identity improvement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Identity construction | |
dc.subject.ytm | Constitutional Monarcy II | |
dc.subject.ytm | Constitutional monarcy | |
dc.identifier.yokid | 10072558 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391712 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |