Sınıf öğretmenlerinin mizah tarzları ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çelikten, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çağliköse, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:14Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368846 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin mizah tarzları ile öğrencileri motive etme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, kıdem, görev yeri, öğrenci sayısı, STK üyelik durumu ve mesleki istek durumu değişkenlerine göre bu iki kavrama yönelik mevcut durumlarını ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Martin ve Puhlik-Doris (1999) tarafından dört farklı mizah tarzını ölçmek amacıyla geliştirilen Mizah Yaşantıları Ölçeği ve öğretmenlerin öğrencileri motive etme düzeylerini belirlemek için Deci, Schwartz, Sheinman ve Ryan (1981) tarafından geliştirilen ve Sünbül ve arkadaşları (2003) tarafından uyarlanması yapılan Öğretmenlerin Öğrencileri Motive Etme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t testi ve varyans analizi (ANOVA) istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mizah tarzları ile öğrencileri motive etme düzeyleri arasındaki ilişkiler ortaya konmuş, ayrıca farklı değişkenlere göre ilgili kavramlara yönelik durumları tartışılmıştır. Elde edilen bulgulara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this survey is to investigate the relationship between the sense of humour of classroom teachers and their level of competence to motivate the students and to determine the current situation of these variables according to gender, marital status, educational background, seniority, institution, number of students, STK membership status and professional desire. This survey is a descriptive research with relational survey method. In data collection, the personal information form which is developed by the researcher, the Sense of Humour Experience Scale developed by Martin and Puhlik-Doris (1999) to test four different sense of humour styles, the Teachers' Motivation Students Scale developed by Deci, Schwartz, Sheinman and Ryan (1981) and adapted by Sünbül and his friends (2003) to determine the level of teachers' motivation students is used. In the analysis of the data acquired, t test and variation analyis (ANOVA) statistics are used. Research results show that there is a relation between teachers' sense of humour and their level of competence to motivate the students, the stiuation about related topics have also been discussed according to different variances. Some proposals have been suggested intended to results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin mizah tarzları ile öğrencileri motive etme düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of classroom teachers' sense of humor and level of competence to motivate the students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Humor styles | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Student satisfaction | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.identifier.yokid | 10080086 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 418058 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |