Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Yılmaz
dc.contributor.authorAtay, Azime
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:12Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368830
dc.description.abstractBu tez çalışması kapsamında ortaokul matematik öğretmenlerinin GeoGebra dinamik yazılımını kullanarak oluşturdukları matematiksel görevler hitap ettikleri sınıf düzeyleri, öğrenme alanları ve bilişsel düzeyleri açısından incelenmektedir. Araştırmaya Türkiye'nin farklı illerinde görev yapan 23 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara GeoGebra yazılımının kullanımına ilişkin uzman akademisyenler tarafından bir hafta süren eğitim verilmiştir. Daha sonra öğretmenlerden kendi derslerini işlerken kullanabilecekleri görevler oluşturmaları istenmiştir. Öğretmenler oluşturacakları görevin sınıf düzeyine, öğrenme alanına ve bilişsel düzeyine kendileri karar vermiştir. Öğretmenler tarafından oluşturulan görevler nitel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmenlerin oluşturdukları görevlerin büyük bir çoğunluğunun geometri ve ölçme öğrenme alanına yönelik olduğu tespit edilmiştir. Bilişsel istem düzeyleri açısından değerlendirildiğinde, bu görevlerin çok az bir kısmının düşük düzey ezber bilgi gerektiren görevler olduğu görülmektedir. Sonuçlar üretilen görevlerin büyük çoğunluğunun ilişkilendirmeye dayanmayan matematiksel yöntem ve ilişkilendirmeye dayanan matematiksel görevler olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: GeoGebra, matematiksel görevler, bilişsel istem düzeyi, öğrenme alanları, sınıf düzeyi.
dc.description.abstractThis study investigates the level of cognitive demands of mathematical tasks constructed by elementary school mathematics teachers using dynamic software, GeoGebra. The tasks are also evaluated in terms of content strands and class level.The sample included 23 elementary school mathematics teachers from different cities of Turkey. The participating teachers were given one week GeoGebra courses by experts during which they learned how to use this software for teaching and learning purposes. In the second part of the courses that also took one week the teachers were asked to construct tasks that they can use during their classroom teaching. Class level, cognitive demands and the learning field of the tasks chosen by the teachers. At the end of the process, all the tasks constructed by participants were collected and analysed by using qualitative methods.The results indicated that most of the tasks constructed by the teachers were related to geometry and measurement strands. In terms of levels of cognitive demands the research finding show that number of the tasks that were collected under the category of memorization tasks are the least. Results also indicate that most of tasks are low level procedures without connection tasks and high level procedures with connection task.Key Words: GeoGebra, mathematical task, level of cognitive demands, content strands, class level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin GeoGebra dinamik matematik yazılımını kullanarak oluşturdukları matematiksel görevlerin bilişsel düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of cognitive demands of mathematical tasks constructed by the elemantary mathematics teachers using dynamic mathematics software GeoGebra
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical programming
dc.subject.ytmSoftware
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmTo have a genius for learning
dc.subject.ytmCognitive learning
dc.subject.ytmGeoGebra
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.identifier.yokid10087816
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418048
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess