Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmazer, Mehmet İzzettin
dc.contributor.authorÇelikesir Ünal, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:10Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368818
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, 2014-2015 eğitim öğretim yılı verilerine göre; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan yönetici ve öğretmenlerin eğitim kurumlarında ki kadın yöneticiler hakkındaki görüşleridir. Kadın yöneticiler hakkındaki görüşler; cinsiyete, görev türüne, medeni duruma, öğretmenlerin yönetici olma isteğine, eğitim durumuna, kıdeme, okul türüne ve yaşa göre değerlendirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini; Kayseri İli Bünyan İlçesi sınırları içinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı faaliyet gösteren resmi kurumlarda görev yapan müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı ve öğretmenlerden oluşan 261 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve B. Binen, (2013) tarafından geliştirilen `Kadın öğretmenlerin yönetici olma taleplerini etkileyen etkenler: Adana ili araştırması` tezinde kullandığı anketten, elde edilen verilerin analizinde ise SPSS (Statistical Package for Social Sciences) programından yararlanılmıştır. İlgili analizlerde Ki-kare bağımsızlık testi uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kadın, Kadın yöneticiler, Türkiye, Kayseri, Bünyan, İlkokul, Ortaokul, Lise
dc.description.abstractThis study attempts to examine the opinions of the school directors and teachers who work at the official schools of Ministry of Education (primary school, secondary school and high school level) about woman directors according to data in 2014-2015 education year. These opinions were considered from the view of gender, position, marital status, wish to be a director, educational background, seniority, kind of school and age. General screening model of quantitative research was used in the study for the problem.The study system consists of 261 people working as school director, chief assistant of director, assistant of director and teacher in the official schools of Ministry of Education in the border of Bünyan country town of Kayseri. Data was collected through `Personal Information Form` which is developed by the researcher and `Factors Effecting the Requirement of Woman Teachers Being a Director: Research In the city of Adana ` developed by B. Binen, (2003). SPSS (Statistical Package for Social Sciences) software were employed to analyze the data. Chi-squared test of independence was applied in analyis.Keywords: Woman, Woman Directors, Turkey, Kayseri, Bünyan, Elementary School, Middle School, High Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticisi ve öğretmen görüşlerine göre eğitim kurumlarında kadın yöneticiler
dc.title.alternativeWoman directors in education instituons according to school director and teacher's opinion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmWomen managers
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10091826
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415831
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess