Bilgisayar destekli öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin ``asitler –bazlar`` konusundaki akademik başarı düzeylerine, mantıksal düşünme yeteneklerine ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Saraçoğlu, Sibel | |
dc.contributor.author | Gökçe, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:10Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368814 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf öğrencilerinin 'Asitler – Bazlar' konusundaki akademik başarılarına, fen ve teknoloji dersine ilişkin tutumlarına ve mantıksal düşünme yeteneklerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada yöntem olarak, nicel araştırma yöntemi ve desen olarak ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2013-2014 öğretim yılının güz yarıyılında Kayseri ili, Felahiye İlçesi, Kanuni Süleyman Ortaokulu'nda öğrenim görmekte olan 35 öğrenci ile yürütülmüştür. 'Asitler – Bazlar' konusu deney grubunda bilgisayar destekli öğretim uygulamaları ile kontrol grubunda ise fen programının uygun gördüğü geleneksel yaklaşımla işlenmiştir. Uygulama yaklaşık 4 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak `Asitler – Bazlar Başarı Testi`, `Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği` ve `Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi` kullanılmıştır. Parametrik olmayan istatistiksel analiz sonuçlarına göre; bilgisayar destekli öğretimin uygulandığı deney grubunun başarı ve tutum puanları, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre yüksek ve aralarındaki fark anlamlı bulunmuştur. Buna göre her ne kadar evrene genelleme yapılamasa da bilgisayar destekli öğretim başarı ve tutum açısından geleneksel yönteme göre daha etkili olmuştur. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin mantıksal düşünme yeteneği puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu bulgulardan hareketle bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının eğitim-öğretim ortamında kullanılmasının başarı ve tutum üzerine olumlu katkısı olduğu ancak mantıksal düşünme yeteneği üzerinde anlamlı bir etki yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, araştırmada örneklem kapsamının genişletilmesi ve uygulama süresinin daha uzun bir zaman dilimine yayılması önerilerinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, Akademik başarı, Mantıksal düşünme, Tutum, Asitler – Bazlar | |
dc.description.abstract | In this research, the effect of the subject of 'Acids-Bases' through computer-assisted instruction (CAI) on eighth grade academic achievement, attitude, and logical thinking ability has been examined. Quantitative research method and quasi experimental design were used in this study. The research was conducted during the 2013-2014 Academic Year Fall Semester with 35 eighth grade students of Kanuni Suleyman Secondary School in Felahiye, which is a district of Kayseri province. The subject of 'Acids - Bases' was researched through computer assisted instruction practices within the experimental group, while in control group with a traditional approach. The research lasted for four weeks. As the data collection tools, `Acids and Bases Achievement Test`, `Science and Technology Class Attitude Scale`, and `Logical Thinking Ability Test` were implemented. According to the non-parametric statistical analysis results, it was found that the academic achievement and attitude scores of the experimental group upon which computer assisted instruction was implemented turned out to be higher than the control group upon which traditional method was implemented and the discrepancy between them is considered meaningful. Thus, computer assisted instruction is more effective in terms of academic achievement and attitude when compared to the traditional method. As the result of the research, no subtle difference has been noted between the logical thinking ability scores of experimental and control group students. It has been precipitated, with reference to these findings, that implementing computer assisted-instruction practices in the field of education-training has a positive effect on success and attitude. However, it has been concluded using CAI in the classroom does not have meaningful effect on logical thinking ability. Furthermore, widening the sampling scope in line with the results and allocating more time for the practices implemented have been suggested.Keywords: Computer Assisted Instruction, Academic achievement, logical thinking, Attitude, Acids and Bases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin ``asitler –bazlar`` konusundaki akademik başarı düzeylerine, mantıksal düşünme yeteneklerine ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of computer aided instruction on eighth grade students' acid and bases academic achievement, logical thinking ability and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-12 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Logical reasoning | |
dc.subject.ytm | Chemistry | |
dc.subject.ytm | Chemistry teaching | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10089760 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 415828 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |