İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin not alma alışkanlıklarının ve stratejilerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Aksoy, Erol | |
dc.contributor.author | Türk, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:05Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368778 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin not alma alışkanlıklarını ve stratejilerini kullanım sıklıklarını ve not almaya veya not alma tekniklerine karşı görüşlerini tespit etmektir. Araştırmamız öncelikle bir durum çalışmasıdır. Araştırmamız doküman incelemesi ve görüşme yöntemi ile desteklenmiştir. Doküman incelemesi ve görüşme sonucu elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden olan betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim öğretim yılı Adıyaman ili Çelikhan ilçesindeki Barbaros Ortaokulunda öğrenimine devam eden 17 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 17 öğrenciye öncelikle 3 aylık not alma stratejileri eğitimi verilmiş olup sonra verilen eğitim neticesinde öğrencilerin aldıkları notlar toplanmış ve doküman incelemesine tabi tutulmuştur. Ayrıca öğrencilere uzman görüşüne başvurularak 8 sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır.Görüşmeler neticesinde öğrencilerin en az bir not alma stratejisini etkin ve verimli bir şekilde kullandığı tespit edilmiş ve not almaya ilişkin görüşlere yer verilmiştir. Öğrencilerin dokümanlarının incelenmesinin sonucunda en çok dinlenilenleri daha belirgin şekilde not alma ve dinlenilenleri aynen kaydetme tekniği ile not almayı kullandıkları, en az ise dinlenilenlerden sessiz harfleri kullanarak not alma tekniklerini kullandıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Not alma, strateji, dinleme, görüşme, doküman incelemesi. | |
dc.description.abstract | The aim of this search is to determine of 8th grade students' taking note habits and strategies, frequent of usage and their opinions about taking notes and its techniques.First of all, the search is a case study. The research is supported by document examination and interviews. The information acquired from examination and interviews are examinated via descriptive analysis which is a method of qualitative research methods.The target population of study is consisted of 17 eigthth grades students at Barbaros Secondary School, in Çelikhan, Adıyaman. Firstly, the 17 students were educated on taking notes strategies for 3 months, then the notes taken by the students were collected and applied for documents examination. In addition, the students were implemented an interview form consisted of 8 questions consulting experts.In a consequence of interviews, it is established that students use at least one taking note strategy and their opinions on taking notes are placed. As a result of examining, it is clearly established that the students take notes that is listened at most and pattern when they listen, however as at least they use the technique of in which they take notes using the surds.Key Words: Taking notes, strategy, listening, interview, document examination. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin not alma alışkanlıklarının ve stratejilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The assessment of 8th grade students' taking note habits and strategies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-08 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Listening | |
dc.subject.ytm | Listening strategies | |
dc.subject.ytm | Note taking | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 10121022 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440546 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |