Show simple item record

dc.contributor.advisorHamurcu, Habib
dc.contributor.authorSaygili, Dilber
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:04Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368774
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve iş doyum düzeylerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Kayseri İl Merkezindeki Kocasinan, Melikgazi ve Talas ilçelerinde devlet okullarında görev yapan ilköğretim okullarının bünyesindeki ana sınıfları ve anaokullarında çalışan 151 okul öncesi öğretmeninden oluşturmaktadır.Araştırmanın belirlenen amacına ulaşmak için gerekli olan verileri toplamak için, `Kişisel Bilgi Formu` , `Minnesota İş doyum Ölçeği` ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır, veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 16.00 (SocialSciences Statistical Package) istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ikili küme arasındaki anlamlı farklılıkların tespiti için `Mann- Whitney U Testi` , ikiden fazla kümeler arası anlamlı farklılıkların tespiti için `Kruskal Wallis-H` testinden yararlanılmıştır Tüm istatistik çözümlemelerinde. 0.05 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır. Bulgular çerçevesinde tartışma ve öneriler yapılmıştır. Bu araştırmada; örgütsel bağlılık ile iş doyum ölçeği alt boyutları arasında düşük, orta ve yüksek düzeylerde pozitif yönlü birçok ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İş doyumu, Örgütsel Bağlılık, Okul Öncesi
dc.description.abstractIn this study, the factors influencing pre-school teacher's organizational commitment and job satisfaction were studied. The population of the study consists of 151 pre-school teachers; working at kindergartens within primary schools in Kocasinan, Melikgazi, Talas districts of Kayseri city, during 2014-2015 academic year. Personal information form, Minnesota Job Satisfaction Scale and Organizational Commitment Scale were used in the study. Relational screening method was used in the study and the data were collected via survey. The data collected through the study were analysed with SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) software. Mann-whitney `U` test was used for determination of significant variations between dual groups. Kruskal Wallis-H Test was used for determination of significant variations between the groups more than two. All the statistical analyses were carried out by determining the significance level as 0.05. Results and Discussions were introduced in the study. In this study; lots of were found on positive direction of low moderate, and high levels between sub-topics of organizational commitment and job satisfaction scale.Keywords: Job Satisfaction, Organizational Commitmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları
dc.title.alternativeJob satisfaction and organizational commitment of pre-school education teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10116182
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440542
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess