Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları
dc.contributor.advisor | Hamurcu, Habib | |
dc.contributor.author | Saygili, Dilber | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368774 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin örgütsel bağlılık ve iş doyum düzeylerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırmada tarama modelinden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında, Kayseri İl Merkezindeki Kocasinan, Melikgazi ve Talas ilçelerinde devlet okullarında görev yapan ilköğretim okullarının bünyesindeki ana sınıfları ve anaokullarında çalışan 151 okul öncesi öğretmeninden oluşturmaktadır.Araştırmanın belirlenen amacına ulaşmak için gerekli olan verileri toplamak için, `Kişisel Bilgi Formu` , `Minnesota İş doyum Ölçeği` ve `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır, veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 16.00 (SocialSciences Statistical Package) istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ikili küme arasındaki anlamlı farklılıkların tespiti için `Mann- Whitney U Testi` , ikiden fazla kümeler arası anlamlı farklılıkların tespiti için `Kruskal Wallis-H` testinden yararlanılmıştır Tüm istatistik çözümlemelerinde. 0.05 anlamlılık düzeyi temel alınmıştır. Bulgular çerçevesinde tartışma ve öneriler yapılmıştır. Bu araştırmada; örgütsel bağlılık ile iş doyum ölçeği alt boyutları arasında düşük, orta ve yüksek düzeylerde pozitif yönlü birçok ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İş doyumu, Örgütsel Bağlılık, Okul Öncesi | |
dc.description.abstract | In this study, the factors influencing pre-school teacher's organizational commitment and job satisfaction were studied. The population of the study consists of 151 pre-school teachers; working at kindergartens within primary schools in Kocasinan, Melikgazi, Talas districts of Kayseri city, during 2014-2015 academic year. Personal information form, Minnesota Job Satisfaction Scale and Organizational Commitment Scale were used in the study. Relational screening method was used in the study and the data were collected via survey. The data collected through the study were analysed with SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) software. Mann-whitney `U` test was used for determination of significant variations between dual groups. Kruskal Wallis-H Test was used for determination of significant variations between the groups more than two. All the statistical analyses were carried out by determining the significance level as 0.05. Results and Discussions were introduced in the study. In this study; lots of were found on positive direction of low moderate, and high levels between sub-topics of organizational commitment and job satisfaction scale.Keywords: Job Satisfaction, Organizational Commitment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin iş doyumu ve örgütsel bağlılıkları | |
dc.title.alternative | Job satisfaction and organizational commitment of pre-school education teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-30 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.identifier.yokid | 10116182 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440542 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |