Okul öncesi matematik öğretiminde drama yönteminin etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
dc.contributor.advisor | Güçlü, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yildiz, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368766 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi matematik öğretiminde drama yönteminin etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada 27 sorudan oluşan geçerliği önceden ispatlanmış anket uygulanmıştır. Anket soruları `Katılıyorum` `Kararsızım` ve `Katılmıyorum` olmak üzere üç seçenekten oluşmuştur. Kişisel bilgiler kısmında cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu, mezun olduğu eğitim kurumu, görev yeri bilgileri değişken olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde ki-kare testi ve SPSS istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada okul öncesi eğitime devam eden öğrencilere drama yöntemi ile verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda, bazı değişkenlere göre matematik yetenek düzeylerindeki farklılıkların belirlenmesi amaçlanmıştır. Matematiğin toplumsal bir sorun olduğu ülkemizde, matematik öğrenmede ve matematiği öğretmede karşılaşılan sıkıntının temeline inip okul öncesi dönemden araştırmaya başlamak kalıcı çözümler için daha geçerli olacağından çalışmamıza okul öncesi dönem üzerinde yoğunlaştık. Ayrıca çalışmamız sonucunda bir öğretim yöntemi olan dramanın okul öncesinde görev yapan öğretmenlerimiz tarafından ne ölçüde kullanıldığına ulaşılmıştır. Okul öncesinde matematik ile drama arasında ilişki kurularak okul öncesinde görev yapan öğretmenlerin dramayı okullarda nasıl uygulayabileceği hakkında önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmenleri, drama, matematik. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of drama method in pre-school math teaching according to the views of teachers. Quantitative research design was used in this study. In this study, the questionnaire consisting of 27 questions, the validity of it was proven previously, was applied. The questionnaire questions are composed of three options which are `I agree`, `Unstable`, I disagree `. In demographics section; gender, seniority, education status, graduated educational institution and office location data are defined as variable. In the analysis of the data obtained, chi-square test and the SPSS statistical methods were benefited. In this study, it is aimed to examine the effect of math education, given to pre school students by drama method, to math skill. In the meantime it is aimed to determine certain variables differences in math ability levels. In our country where math is a public problem, we concentrated our study on preschool because beginning to research from preschool will be more available for permanent solutions after getting to the bottom of difficulties encountered in math teaching and learning. In addition, as a result of our work, it has been understood that how the drama, a teaching method, is used by our teachers working in pre-school. Suggestions were made to preschool teachers about how to implement drama in schools by establishing the relationship between drama and math in preschool.Keywords: Pre-school teachers, drama, math. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi matematik öğretiminde drama yönteminin etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of effectiveness of drama method according to opinions of teachers in pre school math teaching (Sample of Kayseri) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.identifier.yokid | 10129935 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446353 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |