Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Oktay
dc.contributor.authorAğca, Ersan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:00Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368746
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul fen bilimleri konularının öğretiminde ders kitabının yanında destek materyal olarak TÜBİTAK popüler bilim kitapları kullanımının akademik başarıya etkisini incelemektir. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Orta Anadolu'da büyük bir şehir merkezindeki iki farklı okulda gerçekleştirilmiştir. Uygulama altıncı sınıf düzeyinde `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinde, yedinci sınıf düzeyinde ise `İnsan ve Çevre` ünitesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve araştırma deseni olarak kontrol gruplu öntest-sontest yarı-deneysel desen uygulanmıştır. Uygulama gerçekleştirilirken deney gruplarında ders kitabı ve çalışma kitabına ek olarak TÜBİTAK popüler bilim kitapları kullanılırken kontrol gruplarında ise sadece ders kitabı ve çalışma kitabı kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla her iki ünitede öğrencilere başarı testi uygulanmış, uygulama sonrasında öğrenci ve öğretmenlerin uygulamaya yönelik bakış açılarını öğrenmek için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programında bağımsız örneklem t-testi ve ANCOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca uygulama sonuçlarını desteklemek amacıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları TÜBİTAK popüler bilim kitaplarının destek materyal olarak kullanıldığı deney gruplarının başarı testlerinin ölçtüğü beceriler açısından kontrol gruplarına göre daha yüksek bir başarı elde ettiklerini göstermiştir. Ortaokul fen bilimleri derslerinde TÜBİTAK popüler bilim kitaplarının destek materyal olarak kullanımının öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayanarak TÜBİTAK popüler bilim kitaplarının ortaokul seviyesindeki tüm fen bilimleri derslerinde öğretmenler tarafından etkin bir materyal olarak kullanıması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Ders Kitabı, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Vücudumuzda Sistemler, İnsan ve Çevre,
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of using TUBITAK's popular science books in middle school science courses as a support material on students' achievement.The research was conducted during 2013-2014 school year in two schools located in a big city in Middle Anatolia. In 6th grade level, we focused on the Systems of Our Body unit and in 7th grade level, we focused on the Human and Environment unit. A quatitative research method was used as a method in this study and a quasi-experiemental design with a control group with pre- and post-tests as a research design are adopted in the study. In the experimental groups not only course textbooks but also TUBITAK popular science books were used as materials while in the control groups only course textbooks were used. `Subject Achievement Tests` for each unit were used as data collection tools in addition to semi-structured interviews conducted to find out students' and teachers' perspectives. Implementation of the units took four weeks in both the control and experimental groups. Quantitative data were analyzed with the independent t-test and ANCOVA analysis techniques by using SPSS software package. Semi-structured interviews were analyzed with descriptive analysis technique. The research results showed that the experimental groups who used TUBITAK popular science books as support material performed significantly higher than the control groups in the achievement tests. According to the result, it is concluded that using TUBITAK popular science books as support material has a positive impact on students' achievement. Based on conclusions, it is suggested that science teachers should use TUBITAK popular science books in their science lessons in order to do effective science learning.Keywords: Science teaching, Textbooks, TUBITAK popular science books, Systems of Our Body unit, Human and Environment uniten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul fen bilimleri dersi konularının öğretiminde TÜBİTAK popüler bilim kitapları kullanılmasının akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using TUBİTAK's popular science books in middle school science courses on students' achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmThe Scientific and Technological Research Council of Turkey
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmWorkbooks
dc.identifier.yokid10129599
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446352
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess