Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorŞahin, Muhammet Bahadir
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:00Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-09-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368742
dc.description.abstractBu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaokul düzeyindeki kamu okullarında görev yapan okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının, öğretmenlerin motivasyon düzeylerine olan etkisini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışan verimliliği üzerinde son derece etkili bir unsur olan motivasyon faktörü, öğretmen verimliliği açısından değerlendirilmiştir. Çalışanların işe olan bağlılıkları, iş tatmini ve verimlilikleri, yeterli oranda motivasyon sağlamaları ile ilgilidir. Bu kapsamda, araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürleri tarafından ne düzeyde motive edildiklerini belirlemek, kullanılan motivasyon araçlarının öğretmenler üzerindeki etkisini tespit etmek ve sonuçları doğrultusunda okul müdürlerinin ve eğitim çalışanlarının yapması gereken çalışmalara ışık tutmak istenmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırma, Kayseri ili merkez ilçelerinden rastgele seçilen ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Bu evrenden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 342 öğretmen ve müdür yardımcısı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları SPSS 22. 0 paket programı t testi, Anova testi ve TUKEY testi yardımıyla hesaplanmıştır. Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Bunlar; birinci bölüm giriş, ikinci bölüm kuramsal bilgiler ve literatür taraması, üçüncü bölüm araştırmanın yöntemi, dördüncü bölüm bulgular, beşinci bölüm tartışma, altıncı bölüm sonuç ve önerilerdir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Okul Müdürü, Motivasyon, Eğitim Kurumlarında Motivasyon
dc.description.abstractThis study was conducted to analyze effect of public school principals' attitudes and behaviours that are subsidiary to the Ministry of National Education over motivation level of teachers in the perspective of several variables. The motivation factor which is very influential on the effectiveness of employees was evaluated to base on the teacher's performance. The commitment of employees to their job is dependent on their contentment on the job; its effectiveness as well as the motivation they get from the job. This study, thus seeks to determine how sufficient teachers are motivated by their principals as well as the effects of the motivation methods on teachers; and to make recommendations based on the findings to school principals and education officers what are needed to be done. The survey was conducted on randomly chosen teachers from state's primary schools in Kayseri. A study sample of 342 teachers and assistant principals were chosen by using random sampling technique. The data was evaluated using T-test, ANOVA test and TUKEY test with the aid of Statistical Program for Social Sciences (SPSS) version 22. This study consists of six parts. These are; first part is introduction, second part is theoretical part and literature, third part is research method, fourth part is results, fifth part is discussion, sixth part is conclusions and recommendations.Keywords: Teachers, School Principals, Motivation, Motivation in Educational Instutitionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği )
dc.title.alternativeExamining the effects of school principals on teachers' motivation levels in terms of various factors (A case study in Kayseri)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10125733
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440552
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess