Okul müdürlerinin öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği )
dc.contributor.advisor | Kılıç, Remzi | |
dc.contributor.author | Şahin, Muhammet Bahadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:40:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:40:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-09-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368742 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaokul düzeyindeki kamu okullarında görev yapan okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının, öğretmenlerin motivasyon düzeylerine olan etkisini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışan verimliliği üzerinde son derece etkili bir unsur olan motivasyon faktörü, öğretmen verimliliği açısından değerlendirilmiştir. Çalışanların işe olan bağlılıkları, iş tatmini ve verimlilikleri, yeterli oranda motivasyon sağlamaları ile ilgilidir. Bu kapsamda, araştırmaya katılan öğretmenlerin okul müdürleri tarafından ne düzeyde motive edildiklerini belirlemek, kullanılan motivasyon araçlarının öğretmenler üzerindeki etkisini tespit etmek ve sonuçları doğrultusunda okul müdürlerinin ve eğitim çalışanlarının yapması gereken çalışmalara ışık tutmak istenmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırma, Kayseri ili merkez ilçelerinden rastgele seçilen ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Bu evrenden tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 342 öğretmen ve müdür yardımcısı araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları SPSS 22. 0 paket programı t testi, Anova testi ve TUKEY testi yardımıyla hesaplanmıştır. Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Bunlar; birinci bölüm giriş, ikinci bölüm kuramsal bilgiler ve literatür taraması, üçüncü bölüm araştırmanın yöntemi, dördüncü bölüm bulgular, beşinci bölüm tartışma, altıncı bölüm sonuç ve önerilerdir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Okul Müdürü, Motivasyon, Eğitim Kurumlarında Motivasyon | |
dc.description.abstract | This study was conducted to analyze effect of public school principals' attitudes and behaviours that are subsidiary to the Ministry of National Education over motivation level of teachers in the perspective of several variables. The motivation factor which is very influential on the effectiveness of employees was evaluated to base on the teacher's performance. The commitment of employees to their job is dependent on their contentment on the job; its effectiveness as well as the motivation they get from the job. This study, thus seeks to determine how sufficient teachers are motivated by their principals as well as the effects of the motivation methods on teachers; and to make recommendations based on the findings to school principals and education officers what are needed to be done. The survey was conducted on randomly chosen teachers from state's primary schools in Kayseri. A study sample of 342 teachers and assistant principals were chosen by using random sampling technique. The data was evaluated using T-test, ANOVA test and TUKEY test with the aid of Statistical Program for Social Sciences (SPSS) version 22. This study consists of six parts. These are; first part is introduction, second part is theoretical part and literature, third part is research method, fourth part is results, fifth part is discussion, sixth part is conclusions and recommendations.Keywords: Teachers, School Principals, Motivation, Motivation in Educational Instutition | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği ) | |
dc.title.alternative | Examining the effects of school principals on teachers' motivation levels in terms of various factors (A case study in Kayseri) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-27 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 10125733 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440552 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |