Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyük, Uğur
dc.contributor.authorYildirim, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:55Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368711
dc.description.abstract8. sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarını bilim karikatürleri aracılığıyla ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 Eğitim Öğretim yılı ikinci yarıyılında Kayseri İli'nde bir ortaokulda 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 12'si kız 8'i erkek olmak üzere toplam 20 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin belirlenmesinde nitel araştırmalarda örneklem belirleme geleneklerinde yer alan amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrenciler tarafından çizilen bilim karikatürleri ve araştırmacının öğrencilerle gerçekleştirdiği yarı yapılandırılmış görüşmelerden yararlanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda öğrencilerin enerjiyi tanımlayamadıkları, enerji dönüşümüne ilişkin yeterli açıklamalar yapamadıkları ve bazı öğrencilerin bilimsel olmayan bilgilere sahip oldukları görülmüştür. Enerji tasarrufuna ilişkin verilen sınırlı sayıda örneklerin günlük hayatta sık karşılaşılan durumlar olduğu görülmüştür. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarına ilişkin verilen örneklerin doğru olmakla beraber yetersiz olduğu görülmüştür. Yenilenemez enerji kaynaklarının çevreye etkisinin çoğunluk tarafından hava kirliliği olarak algılandığı, yenilenebilir enerji kaynaklarının ise çevreyi kirletmeyen kaynaklar olarak algılandığı görülmüştür. Ayrıca kız ve erkek öğrencilerin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının büyük oranda benzerlik taşıdığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Enerji Sorunları, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Bilim Karikatürleri, 8. Sınıf Öğrencileri, Öğrenci Algıları
dc.description.abstractIn this study aiming to reveal 8th grade students' perceptions related with energy problems and renewable energy sources by means of science cartoons, one of the qualitative research methods phenomenological research design was used. The study was carried out with total 20 eight grade students including 12 girls and 8 boys studying at a secondary school in Kayseri Province in the second semester of the 2014-2015 academic year. In the determination of students, one of the purposive sampling methods situated in qualitative research sampling tradition criterion-based sampling was used. In the study as data collection tools were utilized from the science cartoons drawn by students and semi-structured interviews carried out with students by the researcher. Data analysis was performed by the content analysis method. At the end of the study, it was found that the some students could not define the energy, could not do enough explanations on energy conversion and had some unscientific information. It was seen that the limited number of examples relating to energy saving were common situations in daily life. The examples given on renewable and nonrenewable energy sources were true but inadequate. It was observed that the environmental impact of nonrenewable energy sources was perceived as air pollution and the renewable energy sources were perceived as non-polluting sources by the majority. In addition, it was found that girls' and boys' perceptions related with energy problems and renewable energy sources were substantially similar.Keywords: Energy Problems, Renewable Energy Sources, Science Cartoons, 8th Grade Students, Students' Perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8. sınıf öğrencilerinin enerji sorunları ve yenilenebilir enerji kaynaklarına ilişkin algılarının bilim karikatürleri aracılığıyla incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating eight grade students' perceptions related with energy problems and renewable energy sources by means of science cartoons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRenewable energy
dc.subject.ytmRenewable energy resources
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmScience cartoons
dc.subject.ytmEnergy problems
dc.identifier.yokid10101410
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421710
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess