Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Kudret
dc.contributor.authorMeydan, Hasan Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368702
dc.description.abstractNitel olarak yapılan bu çalışmanın amacı; 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren ortaokullarda uygulanan `Seçmeli Okuma Becerileri` dersine ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Bununla birlikte dersin uygulanması sürecinde kullanılan yöntemler ile öğretmen ve öğrencilerin karşılaştıkları sorunları belirlemek, bu sorunlara çözüm önerileri sunmak ve dersin verimliliğini artırmaya yönelik tespitlerde bulunmak da çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlere yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Bu araştırma; Kayseri ilinin Kocasinan, Melikgazi ve Talas merkez ilçelerinde yer alan 14 farklı ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, bu okullarda görev yapmakta olan ve aynı zamanda `Seçmeli Okuma Becerileri` dersine giren 24 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi esas alınarak oluşturulmuştur. Görüşme yoluyla elde edilen araştırma verileri betimsel analiz kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, `Seçmeli Okuma Becerileri` dersinin okuma eğitimi açısından oldukça gerekli olduğu görülmüştür. Bunun yanında uygulama sürecinde okuma becerisinin geliştirilmesi için farklı yöntemler kullanılmasına rağmen öğretmenlerin kaynak ve materyal konusunda sıkıntı yaşadığı, öğretim programının yenilenerek etkinlik ağırlıklı bir ders kitabı hazırlanmasının gerekli olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this resarch which was done qualitatively is to evaluate the teacher's views about the `Selective Reading Skills` class which was studied in secondary schools beginning from 2012-2013 academic year. Apart from this, identifying the methods that the teachers use and the problems that the student face during the study of this lesson, offering solutions to solve these problems and making observations to increase the productivity of this lesson are included in the aim of this research. With these aims in mind, and interview form which consists of open ended questions are given to the teachers.This research was performed in 14 different secondary schools that are in the different disticts of Kayseri like Kocasinan, Melikgazi and Talas. Study group of this resarch includes 24 Turkish teachers who work in these schools and teach `Selective Reading Skills` lesson. Study group is created based on typical situation sampling method that is one of the purposeful sampling methods. Resarch data, which was obtained thorough interviews, is analyzed with the use of descriptive analysis.After the research, it can be seen that `Selective Reading Skills` lesson is very neccessary for reading education. Furthermore, it is determined that although different methods are used to imporve the reading skills during the lessons, teacher have probems finding materials and sources, and creating a new cousebook that is more activity based by renewing the cirriculum is necessary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda okuma becerileri dersinin uygulama alanları: Kayseri ili örneği
dc.title.alternativePractice fields of reading skills lesson in secondary schools: Example of Kayseri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading training
dc.subject.ytmElective course choice
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10100779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421709
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess