Ortaokul matematik uygulamaları dersinde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
dc.contributor.advisor | Güçlü, Mustafa | |
dc.contributor.author | Boyraz, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:52Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368686 | |
dc.description.abstract | 2005 yılında yenilenen matematik eğitim programıyla beraber matematik öğretimini desteklemek, matematiği sevdirerek matematik başarısını artırmak gibi amaçlarla 2012-2013 eğitim-öğretim yılında seçmeli bir ders olan matematik uygulamaları dersi uygulamaya konulmuştur. İlk olarak 5. Sınıf düzeyinde uygulamaya konulan ders 2013-2014 yılında 6. Sınıflar, 2014-2015 yılında 7. Sınıflar ve 2015-2016 yılında 8. Sınıflar düzeyinde uygulanmıştır. 2014-2015 yılından itibaren de not ile değerlendirilmeye başlanmıştır. Ancak programın amacının henüz anlaşılamaması ve ders bazında bir takım eksikliklerin olması dersin seçilmesi ve işlenmesinde sıkıntılar yaratmaktadır. Bu araştırma matematik uygulamaları dersinde karşılaşılan öğretim programı, öğretmen, öğrenci, veli ve okul idaresini de içine alan faktörlerden kaynaklı sorunları incelemek amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kayseri'de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen ortaokullar oluşturmaktadır. Araştırma her tabakadan basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen toplam 17 matematik öğretmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırmada ortaokul matematik uygulamaları dersi ile ilgili sorunların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilebilmesi için matematik öğretmenlerine görüşme uygulanmıştır. Uygulanan görüşme formu problemle ilgili 6 sorudan oluşmaktadır. Görüşme formu araştırmacı tarafından hazırlanmış olup geçerliği ve güvenirliği uzman görüşü ile sağlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve katılımcılardan elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin bir kısmı maddelere olumlu yanıt verirken bir kısmı olumsuz yanıt vermiştir. Programın amacı doğrultusunda hareket edildiğinde dersin eğlenceli bir ders olduğu ve öğrencilerin matematiğe karşı tutumunu olumlu yönde etkilediğini vurgulamışlardır. Dersin seçim aşamasında derse karşı yoğun bir ilgi olduğunu ancak değerlendirmenin notla yapılmasını olumsuz bulduklarını belirtmişlerdir. Sınıfların kalabalık olması da uygulamalı bir dersin işlenişini zorlaştırmaktadır.Anahtar Sözcükler: Matematik dersi öğretim programı, yapılandırmacılık, problem çözme, etkinlik temelli öğretim, program geliştirme | |
dc.description.abstract | With the renewed Math education program in 2005, Mathematical Appliances was put into practice on the purposes of supporting the Math teachings, increasing Math success while endearing it as a course in 2012-2013 school years. The course being applied at fifth grade classes at first, was later applied at sixth grade classes in 2013-2014, at seventh grade classes in 2014-2015 and at eighth grade classes in 2015-2016 school years. Since 2014-2015, it has started to be evaluated with grades. However, it creates problems in selecting and teaching the course that the purposes of this program are not comprehended yet and there are some inadequacies as a course. This research is a descriptive study to investigate the problems arose from factors such as teacher, student, parents and school board. Secondary schools, chosen with stratified sampling model from the Ministry of Education in Kayseri in 2015-2016 school year, forms the sampling of this research. This research has been applied on 17 math teachers chosen by simple random sampling from all layers. In the research, teachers were interviewed to evaluate the problems on secondary schools Mathematical Applications in respect of teachers' opinion. The interview form consists of 6 questions. The interview form was prepared by the interviewer and its validity and reliability was provided with expert opinions. The research is a qualitative study and the data obtained from participants is analyzed through descriptive analysis. According to the findings, obtained from this study, while some of the teachers have responded positively to the findings, others have responded negatively. By acting in accordance with the purpose of the program, it has been emphasized that the lesson is enjoyable and that students' attitudes toward mathematic is positive. They have stated that there is an intense interest for the course in the selection process but they find it negative to make evaluation by grades. Also, overcrowded classes complicate the handling of a practical course.Keywords: Mathematic curriculum, constructivism, problem solving, activity based teaching, program development | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik uygulamaları dersinde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of the problems encountered in applications of mathematics lesson in terms of teachers opinions(Kayseri example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics applications lesson | |
dc.subject.ytm | Active learning methods | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Kayseri | |
dc.identifier.yokid | 10138179 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456659 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |