Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Ali
dc.contributor.authorKaradağ, Bilal Ferhat
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:49Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368670
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminde geleneksel yöntem ve tekniklerin kullanıldığı görülmektedir ve bunun sonucu olarak da derslerde öğrencilerin yeteri kadar aktifleşmesini sağlayacak etkinlikler uygulanamamaktadır. Bu nedenle Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hem çağdaş yöntemler tercih edilmeli hem de temel dil becerilerini geliştirecek etkinliklere yer verilmelidir. Bu araştırmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlama ve anlatma becerilerini geliştirmek için öğrencilerin sorunlarından yola çıkılarak oluşturulmuş etkinlikler aracılığıyla sorunlara doğrudan çözümler bulabilmek amaçlanmıştır. Araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Bu araştırma, Erzincan ili Merkez ilçesi Türkçe ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı, yabancı uyruklu öğrenciler ve geçerlik komitesinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme, dokümanlar ve video kayıtlarıyla elde edilmiştir. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonunda, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sorunlardan yola çıkılarak oluşturulmuş etkinliklerin sınıf içi uygulamalarda ve öğrenenlerin temel dil becerileri üzerinde önemli değişiklikler meydana getirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, anlama-anlatma becerileri,hedef dile yönelik yeterlik, eylem araştırması.
dc.description.abstractTraditional teaching methods and techniques are used in teaching Turkish as a foreign language, and application of actitivities which make students active is not a sufficient level in lessons. Therefore, modern language teaching methods have to be prefered and activities that enable to improve basic language skills have to be included in teaching Turkish as a foreign language. This study aims to find out directly solutions for developing comprehension and narrative skills through activities which created by through problems of students in teaching Turkish as a foreign language. This study was designed as an action research. It was carried out at language teaching center called 'Turkish and Foreign Language Teaching Application and Research Center' in Erzincan. Participants were a researcher, foreign students and a committee to check the validity. Data were collected through observations, an interview, documents and video recording. Descriptive and content analysis were employed to analyze the data. The findings have revealed that activities which created by through problems in teaching Turkish as a foreign language had a positive impact on classroom practices and the basic language skills of learners.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin anlama-anlatma becerilerine yönelik bir eylem araştırması
dc.title.alternativeAn action research oriented comprehension-narrative skills of students who learn turkish as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmNarrative skills
dc.subject.ytmExpression ability
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid10148857
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462320
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess