Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin anlama-anlatma becerilerine yönelik bir eylem araştırması
dc.contributor.advisor | Göçer, Ali | |
dc.contributor.author | Karadağ, Bilal Ferhat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368670 | |
dc.description.abstract | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde geleneksel yöntem ve tekniklerin kullanıldığı görülmektedir ve bunun sonucu olarak da derslerde öğrencilerin yeteri kadar aktifleşmesini sağlayacak etkinlikler uygulanamamaktadır. Bu nedenle Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hem çağdaş yöntemler tercih edilmeli hem de temel dil becerilerini geliştirecek etkinliklere yer verilmelidir. Bu araştırmada Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlama ve anlatma becerilerini geliştirmek için öğrencilerin sorunlarından yola çıkılarak oluşturulmuş etkinlikler aracılığıyla sorunlara doğrudan çözümler bulabilmek amaçlanmıştır. Araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Bu araştırma, Erzincan ili Merkez ilçesi Türkçe ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı, yabancı uyruklu öğrenciler ve geçerlik komitesinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme, dokümanlar ve video kayıtlarıyla elde edilmiştir. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonunda, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sorunlardan yola çıkılarak oluşturulmuş etkinliklerin sınıf içi uygulamalarda ve öğrenenlerin temel dil becerileri üzerinde önemli değişiklikler meydana getirdiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, anlama-anlatma becerileri,hedef dile yönelik yeterlik, eylem araştırması. | |
dc.description.abstract | Traditional teaching methods and techniques are used in teaching Turkish as a foreign language, and application of actitivities which make students active is not a sufficient level in lessons. Therefore, modern language teaching methods have to be prefered and activities that enable to improve basic language skills have to be included in teaching Turkish as a foreign language. This study aims to find out directly solutions for developing comprehension and narrative skills through activities which created by through problems of students in teaching Turkish as a foreign language. This study was designed as an action research. It was carried out at language teaching center called 'Turkish and Foreign Language Teaching Application and Research Center' in Erzincan. Participants were a researcher, foreign students and a committee to check the validity. Data were collected through observations, an interview, documents and video recording. Descriptive and content analysis were employed to analyze the data. The findings have revealed that activities which created by through problems in teaching Turkish as a foreign language had a positive impact on classroom practices and the basic language skills of learners. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin anlama-anlatma becerilerine yönelik bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | An action research oriented comprehension-narrative skills of students who learn turkish as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Understanding | |
dc.subject.ytm | Narrative skills | |
dc.subject.ytm | Expression ability | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 10148857 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 462320 | |
dc.description.pages | 237 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |