Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelebi, Mustafa
dc.contributor.authorSuna, Yildiz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368662
dc.description.abstractBu araştırmada 2014 yılında Avrupa Dil Gelişim Dosyası bağlamında yeniden düzenlenen ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 9. sınıf öğrencileri ve İngilizce öğretmenleri dahil edilmiştir. Araştırma, Kayseri'de bulunan Anadolu Liselerinde yürütülmüştür. Araştırma soruları dikkate alınarak araştırmada tarama yöntemi kullanılmış ve mevcut durum, öğretmen ve öğrencilerden toplanan nicel verilere bakılarak betimlenmiştir. Verilerin çözümlenmesi uygun istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sorularının öngördüğü şekilde, araştırmada 9. sınıf düzeyine denk gelen A1 ve A2 düzeyinin hedefleri betimlenmiş ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası (ADGD) A–A2 düzeyi betimlemeleriyle karşılaştırılmıştır. 9. sınıf İngilizce dersi hedefleri ADGD ile uyumlu bulunmuştur. Anket aracıyla öğretmenlerin ADGD doğrultusunda özgün değerlendirme yöntemlerini ne kadar uyguladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin, ADGD bağlamında özgün değerlendirme yöntemlerini uygulamada ortalamanın üzerinde bir puanla bu konuda bilinçli oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilere yönelik program sonunda uygulanan başarı testi ile öğrencilerin hangi düzeyde oldukları ve hedeflenen A2 düzeyine ulaşılma oranı belirlenmiştir. Başarı testinde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinden okuma ve yazma becerileri ölçülmüştür. Öğretim programı, kazanımlar boyutuyla ADGD'de betimlenen A1–A2 düzeyiyle uyuşmaktadır ancak bu kazanımlar başarı testi sonuçlarına göre etkili şekilde gerçekleşmemiştir. Öğretmenlere programın kazanım, içerik, eğitim durumları ve ölçme-değerlendirme boyutlarını değerlendirmeleri için anket uygulanmış ve öğretmenlerin programı ve alt boyutlarını kısmen etkili buldukları sonucu çıkmıştır ancak öğretmenler, öğretim programının süreç boyutu olan eğitim durumlarını çok az etkili bulunmuştur. Bu araştırma 2014 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının etkililiğini araştırmaya yönelik çalışmaların gerektiği kanaatini doğurmuştur ve gelecekte yapılacak araştırmalara bu çalışmanın ışık tutması beklenmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Ġngilizce öğretimi, Avrupa Dil GeliĢim Dosyası, A1 – A2 Düzey Betimlemeleri
dc.description.abstractThis research aims to determine the effectiveness of English language education program in high school education which was revised in 2014 in the context of European Language Portfolio ( ELP). 9th grade students and English teachers were involved in the research. The research was conducted in the Anatolian High Schools in Kayseri. Considering the research questions scanning method was used and the current situation has been described by reference to quantitative data gathered from teachers and the students. Data analysis was performed through the proper statatistics program. A1 and A2 levels corresponding to the 9th grade objectives were depicted and were compared to the ELP A1 – A2 level descriptions. The 9th grade English course objectives were found to be consistent with ELP. Using the inquiry test it was tested that to what extent the English teachers were using the authentic methods for assessment and evaluation following the ELP criters. The result showed that English teachers were aware of authentic evaluation methods and they were using them above avarege. At the end of the program an achievement test was held according to which the levels of the students were determined and to what extent A2 level was achieved as the goal of the program. Reading and writing skills were included in the achievement exam.The result showed that A2 level couldn't be achieved thoroughly. Another inquiry test for teachers was also applied for evaluating the English Education Program for High School Education in the name of objectives, content, teaching and learning process and evaluation and assessment factors. Teachers found the teaching program partly effective in the name of objectives, content and evaluation and assessment factors while they found the teaching and learning process factor less effective. As a result it was stated that there is a need for further studies in order to increase the effectiveness of the program. This research is hoped to shed a light for the future inquiries and applications.Key Words: Education Program, English teaching, European Language Portfolio(ELP), A1 – A2 Level Descriptionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2015 – 2016 yabancı dil öğretim programının etkililiğinin Avrupa Dil Gelişim Dosyası bağlamında belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of 2015-2016 foreign language education program's efficiency in the context of European Language Portfolio
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEuropean Language Development Folders
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10138891
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456660
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess