Show simple item record

dc.contributor.advisorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorMutlu, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:47Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368653
dc.description.abstractTeknoloji alanındaki gelişmeler, teknolojinin gençler tarafından daha yaygın kullanılmaya başlanması, okullarda öğrencilerin göstermiş olduğu zorbalık davranışlarını teknolojiyi kullanarak gerçekleştirmelerine olanak sağlamıştır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışma Erciyes Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 200 öğrenci ile yürütülmüştür. Demografik sorulardan oluşan bilgi formu, internet kullanım amaçlarının bulunduğu kısım, siber zorba davranışlardan etkilenme alanları, siber zorbalık konusunda bilgi düzeyleri, kendisi veya yakınının etkilenme ve kendisinin siber zorbalıkta bulunma durumu ve 19 maddelik sanal zorba-kurban ölçeği kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında istatistik çözümleme programı kullanılarak elde edilen, yüzde ve frekans dağılımı, T-testi ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir.Bu tez çalışmasında elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılarak siber zorbalık konusunda hem öğrencilere, ailelerine ve eğitimcilere, hem de bu konuda gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Siber Zorbalık, Siber Zorba, Siber Kurban, İnternet Kullanımı
dc.description.abstractDevelopment in technology and wide use of technology has made it possible for students to cyberbully at school by using technology. The aim of this study is to define the relationship between candidate teachers' cyberbullying behaviors and their being subject of cyberbullying behaviors. The study was carried out with 200 students who are studying at the department of primary school teaching at Erciyes University. The questionnaire used for the study consists of five parts; the form containing demographic questions, internet purpose, influence of cyberbullying, standard of knowledge about cyberbullying, whether he/she or a relative has been cyberbullied and whether he/she has cyberbullied anyone. A cyberbully-victim scale containing 19 items has also been used to gather information. Using statistical analysis program, the data has been analyzed in computer by making use of percentage and frequency distribution, T-test and ANOVA test.The findings of the study have been discussed within the framework of the literature, and recommendations about cyberbullying have been made both to students and parents and also to the researchers who will conduct studies about cyberbullying in the future.Keywords: Cyberbullying, Cyberbully, Cyber Victim, Internet Useen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeSurveying candidate teachers' opinion about cyberbullying behaviors in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.identifier.yokid10141256
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456662
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess