Öğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gözler, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Mutlu, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:47Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368653 | |
dc.description.abstract | Teknoloji alanındaki gelişmeler, teknolojinin gençler tarafından daha yaygın kullanılmaya başlanması, okullarda öğrencilerin göstermiş olduğu zorbalık davranışlarını teknolojiyi kullanarak gerçekleştirmelerine olanak sağlamıştır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışma Erciyes Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 200 öğrenci ile yürütülmüştür. Demografik sorulardan oluşan bilgi formu, internet kullanım amaçlarının bulunduğu kısım, siber zorba davranışlardan etkilenme alanları, siber zorbalık konusunda bilgi düzeyleri, kendisi veya yakınının etkilenme ve kendisinin siber zorbalıkta bulunma durumu ve 19 maddelik sanal zorba-kurban ölçeği kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında istatistik çözümleme programı kullanılarak elde edilen, yüzde ve frekans dağılımı, T-testi ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir.Bu tez çalışmasında elde edilen bulgular literatür çerçevesinde tartışılarak siber zorbalık konusunda hem öğrencilere, ailelerine ve eğitimcilere, hem de bu konuda gelecekte yapılacak araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Siber Zorbalık, Siber Zorba, Siber Kurban, İnternet Kullanımı | |
dc.description.abstract | Development in technology and wide use of technology has made it possible for students to cyberbully at school by using technology. The aim of this study is to define the relationship between candidate teachers' cyberbullying behaviors and their being subject of cyberbullying behaviors. The study was carried out with 200 students who are studying at the department of primary school teaching at Erciyes University. The questionnaire used for the study consists of five parts; the form containing demographic questions, internet purpose, influence of cyberbullying, standard of knowledge about cyberbullying, whether he/she or a relative has been cyberbullied and whether he/she has cyberbullied anyone. A cyberbully-victim scale containing 19 items has also been used to gather information. Using statistical analysis program, the data has been analyzed in computer by making use of percentage and frequency distribution, T-test and ANOVA test.The findings of the study have been discussed within the framework of the literature, and recommendations about cyberbullying have been made both to students and parents and also to the researchers who will conduct studies about cyberbullying in the future.Keywords: Cyberbullying, Cyberbully, Cyber Victim, Internet Use | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının siber zorba davranışlara yönelik görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Surveying candidate teachers' opinion about cyberbullying behaviors in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Bullying | |
dc.subject.ytm | Cyberbullying | |
dc.identifier.yokid | 10141256 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456662 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |