Ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterliklerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Saraçoğlu, Sibel | |
dc.contributor.author | Şengül Yildirim, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:46Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-07-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368646 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı; ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kayseri ili Melikgazi ilçesinde yapılmıştır. Üstün yetenekli 191 ve 443 ortaokul öğrencisi olmak üzere toplam 634 öğrenci, örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 36 maddeden oluşan likert tipi `Fen Bilimleri Özyeterlik Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek; yapılan pilot çalışma sonucuna göre revize edilerek ana çalışmaya uygulanmıştır. Araştırmada güvenirlik katsayısı 0,917 bulunmuştur. Elde edilen veriler betimsel istatistik ve bağımsız örneklem t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterlikleri arasında üstün yetenekli öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir.Elde edilen sonuçlardan biri de ortaokul öğrencilerinin fen özyeterliklerinin ustalık, duyuşsal özellikler ve teşvik adı altında üç faktörden oluştuğudur. Çalışmada iki gruptaki öğrencilerin fen özyeterlikleri arasında faktörler açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla, bu faktörler tek tek ele alınarak incelenmiştir. Sonuçta; uygulanan ölçekteki ustalık, duyuşsal özellikler ve teşvik faktörleri açısından üstün yetenekli öğrenciler lehine anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The research's objective is to determine whether there is a meaningful difference in the context of science course self-efficacy levels between gifted students and students at average degree of development who are taught at middle schools. The research has been carried out at the education and training term of 2016-2017 in Melikgazi district of city of Kayseri. 634 students have constituted the total research sample, 191 of whom are gifted students and the remaining 443 students are at average degree of development.Survey research, which is one of quantitative methods, has been implemented in the research. Likert Type `Science Self-Efficacy Scale` composing of 36 articles have been used as a data collecting tool. According to results of pilot research, the scale has been revised and then put into practice to main research. 0,917 has been found out as the reliability coefficient. Data has been evaluated via descriptive statistics and independent samples t-tests. Findings have shown that there is a meaningful difference on behalf of gifted middle school students in the context of self-efficacy levels at science courses. Another finding is that science course self-efficacy levels of middle school students are composed of three factors. These are proficiency, affective traits, and promotion. During the research, each factor has been studied one by one in order to find out if there is a meaningful difference between science course self-efficacy levels of two groups of students in terms of three factors. In conclusion, a meaningful difference appears on behalf of gifted students in terms of proficiency, affective traits, and promotion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencileri ile aynı düzeydeki üstün yetenekli öğrencilerin fen bilimleri özyeterliklerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The comparing of self efficacy for the science course of middle school age gifted students and middle school age students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-21 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.identifier.yokid | 10157489 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477329 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |