Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Güçlü, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çay, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:45Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368642 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı kukla ile dil öğretiminin öğrencilerin ders başarısına olan etkisini incelemektir. Araştırmanın yürütülmesinde deneysel araştırma modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce Dersi Başarı Testi kullanılmıştır. Bunun yanında deney grubunda kukla ile öğretim tekniğinin yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye karşı olan tutumlarına etkisini incelemeye yönelik olarak öğrencilerin yorumlarını nitel boyutta belirlemek için öğrencilerden çalışma sonunda istenen yazılı değerlendirmeleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Yozgat / Sorgun ilçe merkezinde bulunan Yeşilyurt ilköğretim okulunda öğrenim gören 2 farklı şubedeki 3. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının tespiti sürecinde İngilizce başarı testine ait ön test sonuçları göz önüne alınmıştır. Ön test sonuçları birbirine yakın olduğu için deney ve kontrol grupları kura yolu ile belirlenmiştir. Gruplardan biri deney diğeri ise kontrol grubu olarak tayin edilmiştir. Çalışmada deney grubu olan 3-D sınıfında 33 ve kontrol grubu olan 3-A sınıfında 33 olmak üzere toplam 66 öğrenci yer almıştır.Toplam 5 hafta devam eden araştırma sürecinde deney grubunda İngilizce derslerinde bir drama tekniği olan kukla ile öğretim yapılırken, kontrol grubunda ise mevcut ilköğretim proğramında yer alan yöntem ve teknikler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, daha sonra bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 23.00 programıyla analiz edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde öğrencilerin gruplarına (deney/kontrol) göre yabancı dil başarılarının farklılaşma durumunu ortaya koymak amacıyla ilişkili örneklemler için t testi, her bir grupta yer alan öğrencilerin cinsiyetlerine göre yabancı dil başarılarının farklılaşma durumunu ortaya koymak amacıyla ise Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara bakıldığında kukla ile öğretim tekniğinin yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin dil öğrenmeye yönelik tutumlarına olumlu etkisi olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: yabancı dil öğretimi, yabancı dil öğretim yöntemleri, iletişimsel yaklaşım, drama, kukla ile öğretim | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the effect of teaching English with puppet model on students' achievement in language learning and on students' attitudes towards language learning. The study was carried out with experimental design, which involves use of pre-test and post test with control and experiment group. As the data collection tools, English Achievement Test was developed by the researcher. Also, the students in the experimental group were asked to write down their thoughts about the study to determine the students'attitudes in qualitative dimension.The study was carried out with third grade students attending Yeşilyurt Primary School in the academic year of 2016-2017 in Yozgat/Sorgun province. English Achievement Test was applied to all students from four different classes of third graders in the school. Because the pre test results were close, control group and experimental group assigned randomly. The study involved a total of 66 students. There were 33 students in Class 3-D, which was the experimental group and 33 students in Class 3-D, which was the control group.During a 5- week period, the teacher, also the researcher of the study, taught English using the puppet technique in English class in the experimental group. As for the control group, the teaching methods prescribed by the current curriculum for the English Language Course were used. For the between-groups analysis of the quantitative data, independent samples t-test and ANCOVA were used, while dependent samples t-test was used for within-groups analysis of the quantitative data. Based on the results gained, it can be concluded that puppet teaching method had positive impact on foreign language teaching and on students' attitudes towards language learning. Keywords: Foreign Language Teaching, Foreign Language Teaching Methods, Communicative Approach, Drama, PuppetİÇİNDEKİLER | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching english with puppet model on students'achievement in language learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Puppet model | |
dc.subject.ytm | Puppet | |
dc.subject.ytm | Course success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10168638 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 483108 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |