Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmazer, Mehmet İzzettin
dc.contributor.authorKocakaya, Alev
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:38Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-09-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368594
dc.description.abstractBu çalışma, altı şapkalı düşünme tekniğinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi alan 5. sınıf öğrencilerinin ders başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Bu araştırmada nicel veriler `İletişim Araçları Başarı Testi` ile, nitel veriler ise `Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersinde Altı Düşünme Şapkası Formu` ile toplanmıştır. Bu doğrultuda, araştırmadan elde edilen nicel veriler t testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise yüzde-frekans hesabı ile incelenmiştir. Araştırma, Kayseri ili Melikgazi ilçesinde bulunan Şükrü Başyazıcıoğlu Ortaokulu 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde yürütülmüştür. Seçkisiz atama ile biri kontrol (n=23), diğeri deney (n=22) grubu olarak iki sınıf seçilmiştir. Kontrol grubuna öğrencilerin aktif olarak öğretim sürecine katılmadığı, dersin öğretmen merkezli işlendiği geleneksel öğretim yöntemleri; deney grubuna ise öğrencinin öğrenmenin merkezinde yer aldığı farklı düşünme becerilerini geliştiren çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinden biri olan altı şapkalı düşünme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sekiz hafta sürmüştür.Araştırma sonucunda, altı şapkalı düşünme tekniği kullanılarak gerçekleştirilen Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde, öğrenci başarısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Ders başarısı
dc.description.abstractThis study was conducted in order to determine the effect of the six thinking hats technique on the learning outcome of students taking the ICT lessons of fifth grades. In the study, a mixed method was used in which quantitative and qualitative research methods were used together. In this research quantitative data were gathered with `Communication Tools Success Test` and qualitative data were collected with `The Form of Six Thinking Hat in ICT Lessons`. In this direction, the quantitative data obtained from the study were analyzed by t-test. The qualitative data was analyzed with the percentage-frequency calculation. The study was carried out in ICT lessons of fifth grades at Şükrü Başyazıcıoğlu Secondary School. Two groups were selected as one control group (n=23) and the other experiment group (n=22) by unassigned assignment. In the control group, traditional teaching methods, in which the students don't participate actively in the teaching process and the course, is teacher-centered; in the experiment group six thinking hats technique was used, one of the contemporary teaching methods and techniques that improved the different thinking skills and the learners are at the center of the learning. The study lasted eight weeks.As a result of the research, it has been determined that student achievement is higher in Information Technology and Software lessons using six thinking hats technique.Keywords:ICT Lesson, Six Thinking Hats Technique, Course Achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAltı şapkalı düşünme tekniğinin 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi alan öğrencilerin ders başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of six thinking hats tecnique on students' course achievement in ict lessons of fifth grades
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSix thinking hats application
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmInformation technology course
dc.subject.ytmInformation technology and software course
dc.identifier.yokid10163447
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477325
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess