Show simple item record

dc.contributor.advisorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorParis, Hayrinisa
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:37Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:37Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368590
dc.description.abstractBu araştırma ilkokul öğrencilerinin akıcı okuma (okuma hızı, doğru okuma) becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin akıcı okuma becerileriokul türü, cinsiyet, sosyoekonomik düzey, anne-babanın eğitim durumu, anne çalışma durumu değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmada genel tarama modeli türlerinden, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Kayseri ili merkez ilçelerinde bulunan 3'ü özel okul, 3'ü devlet okuluolmak üzere 6 farklı okulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yoluyla seçilmiş veher sınıf düzeyinden 24 öğrenci olmak üzere ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören toplam 72 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaveri toplama aşamasında toplam ve doğru okunan kelime sayısını belirlemek amacıyla video kamera ve ses kayıt cihazından faydalanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Analizler SPSS 23.00 programında gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucundaöğrencilerin eğitimlerine devam ettikleri okul türlerine, cinsiyete ve sosyoekonomik düzeyegöre akıcı okuma becerileri arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmektedir. Ancak düşük sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilerin, yüksek sosyoekonomik düzeye sahip öğrencilerin doğru okuma yüzdelerine oranla düşük seviyede olduğu belirlenmiştir.Anne-babanın eğitim durumunun akıcı okuma becerisi ile ilişkisinde gruplar arasında anlamı bir farklılık oluşmadığı tespit edilmiştir. Anne çalışma durumu ile akıcı okuma becerisi arasındaki ilişkiye baktığımızda annesi çalışan öğrencilerin toplam okunan kelime sayısı, doğru okunan kelime sayısı ve doğru okumayüzdelerinin annesi çalışmayan öğrencilerden daha yüksek çıktığı görülmüş, fakat anlamlı farklılık sadece doğru okuma yüzdesinde meydana gelmiştir.Annesi çalışmayan öğrencilerin doğru okuma yüzdesinin annesi çalışan öğrencilerinkinden daha düşük olduğu belirlenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Akıcı okuma, doğru okuma, doğru okuma yüzdesi, okuma hızı, okul türü.
dc.description.abstractThis thesis was conducted to investigate the fluent reading (reading speed, correct reading) skills of primary school students based on various variables. Fluent reading skills of the students were also compared based on type of school, gender, socio-economic level, parent educational level, mother employment status. Among the general survey models, relational survey model was used in this thesis. The research was conducted in 6 different schools, 3 of which were state and 3 of which were private schools. Research group was selected through purposive sampling and 72 students (24 from the second, third and fourth grades) were included in the research. Video camera and tape recorders were used to determine the number of words read. Descriptive statistics were determined; t-test and Kruskal-Wallis H test were applied to independent groups. Analyses were carried out with SPSS 23.00 software. Fluent reading skills of the students did not varied significantly based on type of school, gender and socio-economic level. However, the students with low socio-economic level had lower correct reading ability than the ones with high socio-economic level. There were not significant differences in fluent reading ability of the students based on mother employment status. The students with working mothers had higher total number of words read, number of correct read words and correct reading ratio than the ones without a working mother, but significant differences were observed only in correct reading ratios. Recommendations were provided for further researches based on present outcomes.Key Words: Fluent reading, correct reading, correct reading percentage, reading speed, type of school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school first stage students' reading fluency skills in terms of certain variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmKruskal-Wallis Test
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmFluidity
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10149636
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462321
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess