Show simple item record

dc.contributor.advisorGüçlü, Mustafa
dc.contributor.authorBada, Ayfer
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:35Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368569
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde kır ve kent yerleşmelerinde velilerin okul öncesi eğitime bakış açıları farklılık göstermektedir. Bu bölgelerdeki sorunların tespit edilip çözümler sunulması gerektiğinde bu araştırma yapılmıştır. Çalışmanın amacı farklı yerleşim bölgelerindeki velilerin okul öncesi eğitimin gerekliliği hakkında görüşlerini belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinde okul öncesi eğitim kademesinde öğrencisi bulunan veliler oluşturmaktadır. Evrenin büyüklüğü nedeni ile örneklem seçilme yoluna gidilmiş ve `Basit Seçkisiz Örnekleme Yöntem`i kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kayseri il merkezinde ve kırsal yerleşmelerinde yaşayan ve çocuğu okul öncesi eğitim yaşında bulunan 14 veli oluşturmaktadır. Araştırmada velilere görüşme uygulanmıştır. Uygulanan görüşme formu 7 sorudan oluşmaktadır. Görüşme formu araştırmacı tarafından hazırlanmış olup geçerliği ve güvenirliği uzman görüşü ile sağlanmıştır. Nitel bir çalışmadır ve veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre velilerin çoğunluğu okul öncesi eğitimin gerekli olduğunu düşünmüştür. Fakat yine çoğunluğu okul öncesi eğitim hakkında yetersiz bilgiye sahip olduğundan çok fazla yorum yapamamıştır. Özellikle kırsal kesimlerde veli çocuğun neden okul öncesi eğitime gitmesi gerektiği hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, aile katılımı, gereklilik, veli görüşü,
dc.description.abstractPre-school education in rural and urban settlements differs from pre-school education perspective. This research has been carried out when problems in these regions have been identified and solutions have been presented. The aim of the study is to set out views on the necessity of pre-school education for the parents in different settlement areas. The universe of the research constitutes the parents who are students in the pre-school education level in Kayseri province in 2016-2017 academic year. The reason for choosing a sample was due to the size of the universe and `Random Sampling Method` was used. The sample of the study consists of 14 parents who live in Kayseri province center and rural settlements and whose child is at preschool age. Interviews were conducted with the parents in the survey. The interview form consists of 7 questions. The interview form was prepared by the researcher and provided with validity and reliability through expert opinion. It is a qualitative study and the data have been analyzed through descriptive analysis. According to findings from the research, the majority of the parents thought that pre-school education was necessary. However, most of the parents did not comment much because they had insufficient knowledge about pre-school education. Especially in rural areas, parents do not have enough knowledge about why children should get pre-school education. Key Words: Pre-school education, family participation, necessity, parental opinion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKır ve kent yerleşiminde yaşayan velilerin okul öncesi eğitimin gerekliliğine ilişkin görüşleri (Kayseri örneği)
dc.title.alternativeViews of parents in rural and urban residence about thenecessity of pre-school education(Kayseri example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParenting behaviors
dc.subject.ytmRural life
dc.subject.ytmRural region
dc.subject.ytmUrban life
dc.subject.ytmKayseri
dc.subject.ytmParents expectations
dc.subject.ytmTraining needs
dc.identifier.yokid10169745
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483107
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess