Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Hasan
dc.contributor.authorYalçin, Hacer Gül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:27Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368513
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; ortaokul 6. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilere fen bilimleri dersinde pozitif ve negatif motivasyon yüklemenin, öğrencilerin durumluk kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisini incelenmektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden Ön-test Son-test Kontrol Grupsuz Deneysel Desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kayseri ili Talas ilçesinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören toplam 72 öğrenci oluşturmaktadır. Deney gruplarında 6. sınıf fen bilimleri ders kitabının `Dolaşım Sistemi` konusundaki etkinliklere yer verilmiştir. Birinci grupta (grup1) dersler pozitif motivasyon yüklenerek, ikinci grupta (grup2) ise negatif motivasyon yüklenerek işlenmiştir. Araştırmanın uygulama süresi dört hafta sürmüştür.Veri toplama aracı olarak Durumluk Kaygı Ölçeği ve çoktan seçmeli 20 sorudan oluşan Dolaşım Sistemi Başarı Testi (DSBT) kullanılmıştır. Başarı testi ön-test ve son-test olarak iki kez uygulanmış; durumluk kaygı ölçeği ise ön-test, süreç testi ve son-test olarak üç kez uygulanmıştır. Başarı testinden ve durumluk kaygı ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Başarı testi ve durumluk kaygı ölçeğinden elde edilen verilerin, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları betimsel olarak verildikten sonra, çıkarıma dayalı olarak t-testi analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda, pozitif motivasyon uygulanan grup1 ile negatif motivasyon uygulanan grup2 arasında DSBT son-test puanları açısından grup1 lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Durumluk kaygı ölçeği ön-test, süreç testi ve son-test puanları açısından anlamlı bir fark oluşmamıştır. Çalışmanın bulguları literatürdeki benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, motivasyon, akademik başarı, durumluk kaygı
dc.description.abstractThe purpose of this study is; to investigate the effects of positive and negative motivations on students who are studying in the sixth grade of high school and to the state anxiety levels and academic achievement. In the research, experimental design with pre-test-post-test without control group was used in quantitative research methods. The study group consisted of 72 6th grade students attending a middle school affiliated to the Ministry of National Education in Talas district of Kayseri during 2017-2018 academic year. The activities in the experimental groups were included `Circulation System` of the 6th grade science course textbook. In the first group (Group1), the lessons were conducted by loading positive motivation and negative motivation for the second group (Group2). In the group1 the lessons were taught by charging negative motivation in the group2. The research continued four weeks.State anxiety scale and Circulation System Academic Achievement Test (CSAAT) which includes multiple choice 20 questions, were used as data collection tools. The CSAAT was applied two times as pre-test and post-test; but the state anxiety scale was applied three times as pre-test, period test and post- test. The data obtained through the state anxiety scale and achievement test were analyzed by using SPSS22.0. After given the arithmetic mean and standard deviations of the data obtained from the achievement test and state anxiety scale were described descriptively, t-test analyzes were performed based on subtraction. According to the results, a statistically significant difference was found between the CSAAT which was applied to positive motivation group1 and negative motivation group2 students' pre and post-test scores in favor of post-test. Considering the of state anxiety scale pre-test process test and post-test scores of group1 and group2 students, a significant difference was not found between groups. The findings of the study were discussed with the results of similar works in the available literature and suggestions were presented.Keywords: Science education, motivation, academic achievement, state anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersinde pozitif ve negatif motivasyonun kaygı düzeyine ve akademik başarıya etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of effect of positive and negative motivation on anxiety and academic success in science lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-14
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmState anxiety
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10206086
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524367
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess