Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Cemalettin
dc.contributor.authorKoç Şanli, Kiraz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:26Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368509
dc.description.abstractBu araştırmada 6. ve 7. sınıf düzeylerinde yer alan tam sayılar ve tam sayılarla işlemler konularının öğretim sürecinde öğretmenlerin matematiksel modelleri kullanım düzeyleri ve modellerin kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin ders işleniş sürecindeki yaklaşımlarının öğrencilerin modelleme becerilerine yönelik yansıması da araştırmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır.Nitel araştırma yaklaşımlarından durum (örnek olay) çalışmasının kullanıldığı bu araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Niğde ilinde görev yapan 5 matematik öğretmeni ve bu öğretmenlerin öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğretmenlere yönelik veriler Ders Gözlem Formu ve Yapılandırılmış Görüşme Formu, öğrencilere yönelik veriler ise Tam Sayılar ve Modeller Testi kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak katılan öğretmenler ile öğretim sürecinin başında tam sayılar ve matematiksel modeller ile ilgili görüşme yapılmış öğretmenlerin verdikleri cevaplar görüş formu ve ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Daha sonra bu öğretmenlerin tam sayılar ve tam sayılarla işlemler konularını işledikleri 6. ve 7. sınıf düzeyindeki tüm dersleri video ile kayıt altına alınmıştır. Video kayıtları ve gözlem formlarından faydalanarak öğretim süreci modellerin kullanımı açısından değerlendirilmiştir. Dersleri video ile kayıt altına alınan öğretmenlerin gözlem yapılan sınıflardaki öğrencilerine konuların bitiminden sonra Tam Sayılar ve Modeller Testi uygulanmıştır. Uygulanan test ile öğretim sürecinde kullanılan modellerin öğrenciler üzerindeki yansıması belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada gözlem ve görüşme yoluyla elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılırken, Tam Sayılar ve Modeller Testi'nin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerden, öğretmenlerin tam sayılar ve tam sayılarla işlemler konusunun öğretim sürecinde programda önerilen ve ders kitabında yer alan modelleri düzenli olarak kullanmadıkları, 6. sınıf düzeyinde 7. sınıf düzeyine oranla daha çok model kullanmayı tercih ettikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra öğretmenlerin model algılarının çizimle elde edilen somut görsel materyaller şeklinde olduğu ve modelleri daha çok konunun öğretim sürecinde kullandıkları, soru çözümlerinde ise model kullanmaktan kaçındıkları tespit edilmiştir. İlaveten, öğretmenlerin ders işlenişi sırasında ders kitabını hiç kullanmadıkları, dolayısıyla ders kitabında yer alan model örneklerinden hiç faydalanmadıkları da gözlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler tam sayılar konusunun birleştirilmesi gerektiğini, böylece tam sayıların öğretiminin daha az zaman alacağını ve anlamlı öğrenmenin gerçekleşeceğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, konunun anlaşılırlığını arttırması, bilginin kalıcılığını sağlaması, konuya görsellik kazandırarak dersi ilgi çekici hale getirmesi, konuyu somutlaştırması, problem durumlarının anlaşılmasında ve çözümünde oldukça etkili bir yöntem olmasını modellerin avantajlı yönleri olarak belirtmişlerdir. Buna karşın model kullanımının zaman alıcı olması, bazı modellerin öğrencilerin seviyelerinin üstünde olması, öğretmenlerin model hakkındaki bilgilerinin yetersiz olması, bazı modellerin kullanılması, bulunması ve uygulanmasının zor olması gibi nedenleri de modellerin dezavantajları olarak gördüklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin modelleme becerilerinin genel olarak düşük olduğu ve tam sayılar konusunun öğretim sürecinde model örnekleri ile karşılaşan öğrenciler ile karşılaşmayan öğrencilerin modelleme sorularına vermiş oldukları doğru cevap yüzdelerinin birbirine yakın olması da araştırmadan elde edilen bir diğer sonuçtur.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the level of the use of mathematical models of teachers and their views on the use of models in the teaching process of the subjects of integers and operations with integers in the 6th and 7th grade levels. In addition, the reflection of the teachers' approaches in the course process on the modeling skills of the students is another purpose of the study.With case (sample event) study from qulitative research approaches, this study was carried out with 5 teachers working in Niğde province in 2016-2017 academic year.and the students of these teachers. The data for teachers were collected using the Course Observation Form and Structured Interview Form, while the data for students were collected using the Integer and Models Test. Teachers who participated voluntarily in the study and were interviewed at the beginning of the teaching process about the integers and mathematical models and interview process were recorded with the written form and voice recorder. Then, these teachers' instruction on the subjects of integer and operations with integers in the 6th and 7th grade levels were video recorded. Using video recordings and observation forms, the teaching process was evaluated for the use of models. After the end of the subject, the Integers and Models Test was applied to the students of the observation classes of the teachers who recorded the lessons with Video. The reflection of the models used in the teaching process with the applied test was tried to be determined on the students. In this study, descriptive analysis was used to analyze the data obtained through observation and interviews, while content analysis was used to analyze the integers and models test. From the data obtained from the research, it has been observed that teachers do not regularly use the models proposed in the curriculum and included in the textbook during the teaching process of the subject of integers and operations with integers, and they prefer to use more models in 6th grade level than the 7th grade level. In addition, it has been determined that teachers' model perceptions are in the form of tangible visual materials obtained by drawing and they use models mostly in the teaching process and avoid using models in question solutions. In addition, it has been observed that teachers never used the textbook during the course process, so they never benefited from the model samples contained in the textbook. Teachers who participated in the study stated that the integers subject should be combined so that it would take less time to teach the integers and meaningful learning would take place. Also, teachers have stated that it is a very effective method for increasing the clarity of the subject, ensuring the permanence of knowledge, making the lesson interesting by giving visual appearance to the subject, embodying the subject, understanding and solving problem situations. In contrast, teachers stated that they saw as the disadvantages of the model that the use of the model is time-consuming, some models for students are high level, teachers are lack of information about the model, some models' use is difficult, hard to find and implement. It is also another conclusion that students' skills of modelling are commonly low and the percentage of right answer of students that come by model samples of integers approximates to students that don't come by model samples.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin tam sayıların öğretim sürecinde model kullanma becerileri ve model kullanımına yönelik görüşleri
dc.title.alternativeSkills of model use in the teaching process of the integers of middle school math teachers and their views on model use
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmIntegers
dc.subject.ytmMathematical models
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching processes
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.identifier.yokid10206337
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503844
dc.description.pages355
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess