Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Semra Demir
dc.contributor.authorDoğanay, Beycan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368470
dc.description.abstractBu araştırma, okul öncesi eğitim çağındaki çocuklara yönelik yazılmış olan resimlihikâye kitaplarında, barış eğitimiyle ilgili (adalet, arabuluculuk, dürüstlük, empati,eşitlik, güven, hoşgörü, iş birliği, öfke yönetimi, paylaşma, problem çözme, sevgi,saygı, sorumluluk, yardımseverlik) temel kavramlardan hangilerinin yer aldığını ve bukavramlara yer verilme sıklıklarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Bu çalışmada, nitel araştırma paradigması çerçevesinde veri toplamak için dokümananalizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni okul öncesi eğitim çağındakiçocuklar için yazılmış resimli hikâye kitaplarıdır. Örneklemi ise Kayseri İli ve merkezilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel anaokullarının sınıfkitaplıklarından seçilen 207 kitap oluşturmaktadır. Okul öncesi eğitim çağındakiçocuklara yönelik yayımlanan 207 adet resimli hikâye kitabı barış eğitimiyle ilgiliolarak 15 kavram (adalet, arabuluculuk, dürüstlük, empati, eşitlik, güven, hoşgörü, işbirliği, öfke yönetimi, paylaşma, problem çözme, sevgi, saygı, sorumluluk,yardımseverlik) analiz edilmiş, dokümanların analizlerinden elde edilen bulgulardoğrultusunda araştırmanın alt amaçlarına ilişkin okul öncesi resimli hikâye kitaplarındabarış eğitimiyle ilgili temel kavramların yer alıp almadığı ve yer alma sıklığı tespitedilmiştir.Resimli çocuk kitaplarında sevgi, paylaşmak, yardımseverlik, iş birliği ve sorumlulukgibi belirgin şekilde işlenen barış kavramlarının yanı sıra öfke yönetimi, arabuluculuk,dürüstlük, empati, problem çözme ve güven gibi farklı kavramların da ele alınmasıçocuğun kişisel gelişimine ve öz saygısının artmasına katkı sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Barış, Barış eğitimi, Okul öncesi dönem, Çocuk edebiyatı, Okulöncesi hikâye kitabı.
dc.description.abstractThis study is carried out for determining existence and placement frequencies of peaceeducation main concepts (justice, mediation, honesty, empathy, equality, trust,tolerance, cooperation, anger management, sharing, problem solving, love, respect,responsibility and benevolence) in illustrated storybooks written for pre-school students.In this study, document analysis method was used to collect data in the scope ofqualitative research paradigm. The universe of the study is illustrated story bookswritten for children in the pre-school age. The sample is composed of 207 books amongthese works for instance, these 207 published illustrated story books for children in preschooleducation which are from different publications approved in Kayseri provinceand centre of district Ministry of National Education are analyzed through 15 conceptsrelated to peace education (justice, mediation, honesty, empathy, equality, trust,tolerance, cooperation, anger management, sharing, problem solving, love, respect,responsibility, benevolence) and as related with the sub-objectives of the study theexistence and placement frequencies of peace education tasks in pre-school illustratedstory books are determined due to the findings obtained from the analysis of documents.Considering different concepts in illustrated children books such as anger management,mediation, honesty, empathy, problem solving and trust, besides the distinctivepeacemakers such as love, sharing, benevolence, cooperation and responsibility willcontribute to the child's personal development and self-respect.Keywords: Peace, Peace education, Pre-school period, Children Literature, Pre-schoolstory book.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarına yönelik yayımlanan hikâye kitaplarının barış eğitiminin temel kavramları açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of published story books for pre-schoolstudents in terms of peace education main concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmIllustrated children books
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPeace
dc.subject.ytmPeace education
dc.identifier.yokid10207566
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524503
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess