dc.contributor.advisor | Başaran, Semra Demir | |
dc.contributor.author | Doğanay, Beycan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:21Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368470 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okul öncesi eğitim çağındaki çocuklara yönelik yazılmış olan resimlihikâye kitaplarında, barış eğitimiyle ilgili (adalet, arabuluculuk, dürüstlük, empati,eşitlik, güven, hoşgörü, iş birliği, öfke yönetimi, paylaşma, problem çözme, sevgi,saygı, sorumluluk, yardımseverlik) temel kavramlardan hangilerinin yer aldığını ve bukavramlara yer verilme sıklıklarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Bu çalışmada, nitel araştırma paradigması çerçevesinde veri toplamak için dokümananalizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni okul öncesi eğitim çağındakiçocuklar için yazılmış resimli hikâye kitaplarıdır. Örneklemi ise Kayseri İli ve merkezilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel anaokullarının sınıfkitaplıklarından seçilen 207 kitap oluşturmaktadır. Okul öncesi eğitim çağındakiçocuklara yönelik yayımlanan 207 adet resimli hikâye kitabı barış eğitimiyle ilgiliolarak 15 kavram (adalet, arabuluculuk, dürüstlük, empati, eşitlik, güven, hoşgörü, işbirliği, öfke yönetimi, paylaşma, problem çözme, sevgi, saygı, sorumluluk,yardımseverlik) analiz edilmiş, dokümanların analizlerinden elde edilen bulgulardoğrultusunda araştırmanın alt amaçlarına ilişkin okul öncesi resimli hikâye kitaplarındabarış eğitimiyle ilgili temel kavramların yer alıp almadığı ve yer alma sıklığı tespitedilmiştir.Resimli çocuk kitaplarında sevgi, paylaşmak, yardımseverlik, iş birliği ve sorumlulukgibi belirgin şekilde işlenen barış kavramlarının yanı sıra öfke yönetimi, arabuluculuk,dürüstlük, empati, problem çözme ve güven gibi farklı kavramların da ele alınmasıçocuğun kişisel gelişimine ve öz saygısının artmasına katkı sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Barış, Barış eğitimi, Okul öncesi dönem, Çocuk edebiyatı, Okulöncesi hikâye kitabı. | |
dc.description.abstract | This study is carried out for determining existence and placement frequencies of peaceeducation main concepts (justice, mediation, honesty, empathy, equality, trust,tolerance, cooperation, anger management, sharing, problem solving, love, respect,responsibility and benevolence) in illustrated storybooks written for pre-school students.In this study, document analysis method was used to collect data in the scope ofqualitative research paradigm. The universe of the study is illustrated story bookswritten for children in the pre-school age. The sample is composed of 207 books amongthese works for instance, these 207 published illustrated story books for children in preschooleducation which are from different publications approved in Kayseri provinceand centre of district Ministry of National Education are analyzed through 15 conceptsrelated to peace education (justice, mediation, honesty, empathy, equality, trust,tolerance, cooperation, anger management, sharing, problem solving, love, respect,responsibility, benevolence) and as related with the sub-objectives of the study theexistence and placement frequencies of peace education tasks in pre-school illustratedstory books are determined due to the findings obtained from the analysis of documents.Considering different concepts in illustrated children books such as anger management,mediation, honesty, empathy, problem solving and trust, besides the distinctivepeacemakers such as love, sharing, benevolence, cooperation and responsibility willcontribute to the child's personal development and self-respect.Keywords: Peace, Peace education, Pre-school period, Children Literature, Pre-schoolstory book. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuklarına yönelik yayımlanan hikâye kitaplarının barış eğitiminin temel kavramları açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of published story books for pre-schoolstudents in terms of peace education main concepts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Story books | |
dc.subject.ytm | Illustrated children books | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Peace | |
dc.subject.ytm | Peace education | |
dc.identifier.yokid | 10207566 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524503 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |