Show simple item record

dc.contributor.advisorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorAkbuğa, Sevil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:20Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368466
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 4+4+4 eğitim sistemine geçtikten sonra okul öncesi eğitimi alançocukların ilkokula geçerken bilişsel, sosyal-duygusal, dil, bedensel, özbakım vb.becerileri hangi düzeyde kazandıklarını, okul öncesi öğretmenleri ve sınıföğretmenlerinin bu konu hakkında ne düşündüklerini tespit etmektir. Araştırma Kayseriilinde görev yapan 29 okul öncesi 24 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmayakatılan öğretmenlere araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formlarıyla mülakatyapılmıştır. Sorulara verilen cevaplar öncelikle içerik analizi yapılarak kategorizeedilmiştir. Bu kategoriler referans alınarak tüm cevaplar organize edilmiştir. Okulöncesi öğretmenleri okul öncesi eğitimin eksikleri ve çocuklara faydaları üzerindedurmuşlardır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşme formundaki maddelereverdikleri cevaplara bakılarak, okul öncesi eğitimin sosyal ve duygusal alanda, dilalanında ve psiko-motor alanda ilkokula hazır olma düzeyine tamamen olumlu etkisiolduğunu, bilişsel alanda ve özbakım becerileri alanında ise okul öncesi öğretmenlerininyine tamamen olumlu düşündükleri ancak sınıf öğretmenlerinin bu konuda olumsuzdüşünceleri olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, İlkokul, HazırBulunuşluk
dc.description.abstractThe aim of this thesis study is to ascertain to what extent the preschool students gain thecognitive, social-emotional, language, kinesthetic and self-care skills after the 4+4+4education system and to reveal the opinions of preschool and primary school teacherson this issue. The study was carried out with 29 preschool and 24 primary schoolteachers in Kayseri. Two separate interview forms that have 6 questions beside only oneproblem is common were prepared for the pre-school and classroom teachers whoparticipated in the study, Negotiations were held in the schools of the teachers whoparticipated in the research by the researcher. The answers have been categorized aftercontent analysis. The answers have been organized according to these categories. . Preschoolteachers have emphasized the lack of education and the benefits of pre-schooleducation to children. It has been seen that the parents are focusing on the issues ofraising awareness and reducing class presence. It has been determined that classteachers have negative thoughts in the field of cognitive development and self-careskills. They think that pre-school education restricts.Keywords: Preschool, Primary School, Readiness Levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin ilkokula hazırlama düzeyinin okul öncesi ve sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of preparative level of preschool education by prescool and primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmReadiness
dc.identifier.yokid10209281
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524584
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess