İlköğretim fen bilimleri dersinde kullanılan yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlükleriyle sürecin değerlendirilmesi ve günlükler hakkında öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Güneri, Emine | |
dc.contributor.author | Aksar, Melek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:19Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368459 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, yedinci sınıf fen bilimleri dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretim sürecinin öğrenme günlükleriyle değerlendirilmesidir. Çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Yeşilhisar ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören 15, 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden olgubilim (fenomenoloji) deseninden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrenme günlükleri ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. 6 hafta olarak planlanan dersler öğrenciler tarafından yazılan 196 günlük üzerinden değerlendirilmiştir. Öğrenme günlükleri araştırmacı tarafından hazırlanan dereceli puanlama anahtarlarıyla değerlendirilmiş ve öğrencilere geri dönütler verilmiştir. Günlüklerin yazdırılma süreci bittikten sonra akademik başarısına göre belirlenen altı öğrenciyle öğrenme günlükleri hakkında görüşmeler yapılmıştır. Daha sonra uygulanan süreç değerlendirilmiştir. Veri toplama araçlarından elde edilen bulgular içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Öğrenme günlükleri hakkında alınan görüşler değerlendirildiğinde ise öğrencilerin öğrenme günlükleri hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrenme günlüklerinin öğretmene birçok yarar sağladığı belirlenmiştir. Bunlar arasında öğrencilerin öğrenme düzeylerini belirleme, öğretimin etkililiğini tespit etme, öğrencilerin derse hazır gelmelerini sağlamak, soru sormalarını teşvik etmek gibi birçok kolaylıktan bahsedilebilir. Tüm bunlar dikkate alındığında öğrenme günlüklerinin süreç değerlendirme aracı olarak kullanımı öğretmenlere ve bu alanda çalışan araştırmacılara fayda sağlayacaktır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to evaluate the educational process with the learning diaries in the science lessons learned during the structure and characteristics unit of the seventh-grade science course. The study group was consisted of 15 seventh-grade students who are studying in a middle school in the district of Yeşilhisar in Kayseri during the 2017-2018 academic year. The phenomenological study from qualitative research techniques was utilized in this study. Learning diaries and semi-structured interviews were used as data collection tool. The lessons planned as six weeks were evaluated on 196 diaries wrote by the students. Learning diaries were evaluated by graded rubrics prepared by the researcher and feedbacks were made to students. After the diaries were written, semi-structured interviews were held with six students who were determined according to their academic success on learning diaries. Then the learning diaries process is evaluated. The finding obtained from data collection tools were examined by content analysis technique. When the opinions about the learning diaries were evaluated, it was determined that the students had positive opinions about the learning diaries. In the result of the research, it has been seen that learning diaries provide a lot of benefits to the teacher. Among these may mention the level of learning of the students, determining the effectiveness of the teaching, ensuring that students are ready for classes, encouraging questions. Taking all this into consideration, the use of learning diaries as a process evaluation tool will be beneficial to teachers and researchers working in this field. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim fen bilimleri dersinde kullanılan yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlükleriyle sürecin değerlendirilmesi ve günlükler hakkında öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | The evaluation of process using learning diaries improve reflective thinking used in the primary sciences course and student opinions about diaries | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-02 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Learning difficulty | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10216928 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 512672 | |
dc.description.pages | 195 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |