İlköğretim 7. sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Soybaş, Danyal | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Ayşe Fikriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:18Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368455 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim 7. sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerileriüzerindeki etkisi incelenmiştir.Araştırmanın modeli öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının II. yarıyılında Nevşehir' de bir ortaokulun 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bir deney, bir kontrol grubu, bir önceki yıl matematik dersi not ortalamasına göre belirlenmiştir. Müfredata uygun olacak şekilde deney grubunda dersler PDÖ yöntemi ile, kontrol grubunda ise dersler geleneksel yöntem ile işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, merkezi eğilim ölçülerinden her kavramı içeren başarı testi (ön test, son test) uygulanmıştır. Veriler, SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda, deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Anlamlı bir farkın ortaya çıkmasında, probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrenci merkezli olmasından kaynaklandığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Probleme dayalı öğrenme, merkezi eğilim ölçüleri, istatistik | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to investigate the effect of the problem-based learning approach on students' high level thinking skills in respect of measures of central tendency of 7th grade elementary school. The model of the research is the pre –test and post-test control group trial model. The research was carried out with 7th grade students in a secondary school in Nevşehir in the second term of 2014-2015 education year. In this study, one experimental and one control group were determined according to the average grade of Mathematics lesson in the previous year. In accordance with the curriculum, the lessons were taught by problem based learning method in the experimental group, the lessons were taught by the traditional method in the control group. The achievement test (pre-test post-test) including each concept of the central tendency measures was applied as the data collection tool. The data were analyzed by using the SPSS program. As a result of the research, there was a significant difference in favor of the experimental group. It has been concluded that the emergence of a significant difference resulted from the problem-based learning method that based on student-centered learning.Keywords: Probabilistic learning, central tendency measures, statistics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of problem based learning approach on students' high level thinking skills in respect of measures of central tendency of 7th grade elementary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-05 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | High level thinking | |
dc.subject.ytm | Problem based learning | |
dc.subject.ytm | Central tendency measures | |
dc.identifier.yokid | 10212277 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 525124 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |