Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorArslan Temel, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:17Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:17Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368442
dc.description.abstractSosyoloji dersi toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel problemlerini kapsayan kişilere ve bu problemlerin giderilmesi için çözümlerin geliştirilmesi için gereken bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktadır. Toplumsal yaşam için önyargılardan uzak, toplumun kalkınmasına gerçekçi olarak kişilere sosyoloji öğretiminin kazandırılması amaçlanmaktadır. Sosyoloji dersi öğretmeninin, kurum içerisinde öğrencilerin okula ve çevresindeki uyumunu sağlamak için mevcut materyalleri, eğitimini, bireysel özellikleri ve formasyonunu kullanarak bunları kullanması istenmektedir. Bu açıdan öğretmenler, toplumun ahlakını, geleneğini, göreneğini ve görgü kurallarını en iyi bilen ve bunları bilimsel olarak kullanarak öğrencilerin topluma uyumunu sağlamaktadır. Dolayısıyla, toplumun geleceği olan gençlerin topluma kazandırılması açısından Ortaöğretim kurumlarında okutulan Sosyoloji Dersinin içeriği önemli olmaktadır. Bu dersin içeriği, kapsamı, programı değerlendirilerek karşılaşılan sorunların çözümü yapılmalıdır. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı; Sosyoloji dersi öğretiminde meydana gelen sorunların incelenerek, öğretmenlerin görüşlerinin alınarak, incelenmesini sağlamaktır. Ele alınan sorunlar değerlendirilerek, Sosyoloji dersine ilişkin katkının sağlanması açısından bu çalışma ile bir kaynak oluşturmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada Manisa İli merkez ilçelerde MEB'e bağlı 26 devlet okulunda bulunan Sosyoloji dersi öğretimi programında çalışan öğretmenler örneklem olarak kullanılmıştır. Bu okullarda mevcut olan 35 Felsefe Grubu Öğretmeni üzerinde uygulanan anket vasıtasıyla toplanan veriler SPSS 24.0 istatistik programı ile tanımlayıcı istatistiki bilgiler uygun tablolar ile açıklanmıştır. Anahtar Kelimeler:Sosyoloji, Eğitim, Sosyoloji Eğitimi, Sosyoloji Öğretimi, Sosyoloji Öğretim Programı, Ortaöğretim, Sosyoloji Öğretmenliği, Sosyoloji Dersi.
dc.description.abstractThe sociology course provides the students with the knowledge and skills necessary to develop solutions for the problems of social, economic, social and cultural problems. It is aimed at bringing sociology teaching to people who are realistic to the development of society, far from prejudices for social life. Sociology teacher is required to use these materials by using existing materials, education, individual characteristics and formation in order to ensure students' compatibility in the school and in the school. In this respect, teachers are best informed about the ethics of the society, the tradition, the way of seeing and the rules of manners, and using these as a scientific way, the students are ensuring the harmony of the students. Therefore, the content of the Sociology lesson taught in the secondary education institutions is important in terms of bringing the young people who are future to society to the society. The content of this course should be solved by evaluating its content, scope and program. In this scope; the purpose of this study; Examining the problems in the course of sociology teaching, taking the opinions of the teachers and making sure that they are examined. In order to contribute to the sociology lesson, we tried to create a resource with this study. In this study, the teachers working in the program of teaching Sociology lessons in 26 state schools of the Ministry of National Education (MONE) in Manisa province were used as sample. The data collected through the questionnaire applied to the 35 Philosophy Group Teachers present in these schools are explained with the SPSS 24.0 statistical program and descriptive statistical information with appropriate tables.Key Words:Sociology, Education, Sociology Education, Sociology Teaching, Secondary Education, Sociology Teaching, Sociology Course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyoloji dersi öğretiminde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi: Manisa ili örneği
dc.title.alternativeProblems in sociology teaching evaluation of teacher views: Sample of Manisa province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSociology education
dc.subject.ytmSociology lesson
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10216292
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526053
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess