Zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin oyun tercihleri ve zekâ oyunlarının uygulanabilirliğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gözler, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Ergün, Erman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368422 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlemiş olduğu zekâ oyunları hizmet içi eğitimini almış ve zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin zekâ oyunlarına yönelik görüşlerini saptamaktır. Bu amaca ulaşmak için zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin; zekâ oyunları bilgileri, zekâ oyunlarının gerekliliğine ilişkin görüşleri, zekâ oyunlarını kullanma sıklıkları ve zekâ oyunlarını tercih etme-etmeme nedenleri araştırılmıştır. Araştırmada betimsel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Kayseri ilinde görev yapan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen zekâ oyunları hizmet içi eğitimini almış ve Zekâ Oyunları dersini yürüten öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmaya gönüllülük esasına göre katılan 330 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan `Zekâ Oyunları Dersine Yönelik Öğretmen Görüş Anketi` kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde yüzde, frekans ve ortalama değerler kullanılmıştır. Bu analizlerin yapılmasında SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, zekâ oyunlarının öğretmenler tarafından tercih edilme nedeni olarak en çok; oyunun öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun olması, oyunun öğrencilerin yeteneklerini geliştirmesi, oyunun ders başarısını ve not ortalamasını yükseltmesi ve oyunun kolay olması belirtilmiştir. Zekâ oyunlarının öğretmenler tarafından tercih edilmeme nedeni olarak ise en çok; öğrencilerin istekli olmaması, materyallerin eksik olması ve malzeme temininin zor olması belirtilmiştir. Öğretmenlerin zekâ oyun türlerinden bilgi düzeyleri, önem derecesi ve oyunları kullanma sıklığı en düşük oldukları tür zekâ soruları, en yüksek oldukları tür ise hafıza oyunlarıdır. Araştırma sonunda; okullardaki materyal eksikliğinin giderilmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve zekâ oyunları dersinin tercih edilmesi noktasında öğretmenlerin ve velilerin bilgilendirilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Zekâ, Oyun, Zekâ oyunu, Öğretmen, Zekâ oyunları dersi. | |
dc.description.abstract | Aim of thispaper is todeterminetheopinions of teachers who have instructed mind puzzles course and taken the mind puzzles course in-service training regulated by Ministry of National Education towards mind puzzles. In order to reach this aim, mind puzzles knowledge, opinions of mind puzzles necessity, frequency of using mind puzzles and the reasons why they prefer-don't prefer mind puzzles of teachers who instruct mind puzzles course are examined. In there search survey model is used among descriptive research designs. Environment of there search is formed by teachers who have served in Kayseri province during 2016-2017 school year and have taken mind puzzles course in-service training given by Ministry of National Education and have instructed Mind Puzzles course. 330 teachers who have participated in there search on a voluntary basis have formed the sample of there search. Data of there search were collected by using `Teacher Opinion Questionnaire towards Mind Puzzles Course` prepared by the researcher. In the analysis of there search data percent, frequency and average values are used. SPSS 18 package program is used in performing these analyses. As a result of there search it is determined that the puzzle is appropriate for students' interest and abilities, the puzzle develops the students abilities, the puzzle increases the course success and grade point average and the puzzle is easy are the most stated reasons why mind puzzles are preferred by teachers. The most stated reasons why mind puzzles are not preferred by teachers are reluctance of students, lack of materials and difficulty in procurement of material. Intelligence questions are the leastused type among mind puzzle types according to the level of knowledge, level of importance and frequency of using puzzles by teachers, and memory games are the most used type. As a result of there search suggestions were made such as performing necessary duties for elimination of lack of material and informing teachers and parents in preferring mind puzzles course.Keywords: Mind, Puzzle, Mindpuzzle, Teacher, Mindpuzzlescourse. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin oyun tercihleri ve zekâ oyunlarının uygulanabilirliğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the applicability of game preferences and intelligence games by their teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-16 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mind games | |
dc.subject.ytm | Puzzles and games course | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10226239 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533287 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |