Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Mustafa
dc.contributor.authorCoşkun, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368418
dc.description.abstractProfesyonel kapital, bir öğretmenin kariyer hayatı boyunca bireysel, sosyal ve mesleki yeterliklerini uzman bir şekilde işe koşmasıdır. Hızlı değişim ve rekabet çağının gerektirdiği eğitim sisteminde daha nitelikli ve etkin insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı, eğitim sürecinin lideri olan öğretmeni çok yönlü bir şekilde ele alarak onun profesyonel kapital düzeyini nelerin etkilediğini belirlemektir. Bu bağlamda profesyonel kapital dâhilinde; birey kapitali (yetenek, zekâ, kişisel özellikler gibi), sosyal kapital (insanlar arası iletişim ve insan ilişkileri, iş birliği, güven gibi), mesleki karar verme kapitali (bilgelik, mesleki deneyim, problem çözme becerisi) alanları çalışılmıştır. Aynı zamanda profesyonel kapital ile MEB (2017) tarafından belirlenen yeterlikler ilişkilendirilmiştir. Araştırma Yozgat/Boğazlıyan ilçesinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerine yönelik yapılmıştır. Araştırma nitel olup araştırmanın genel amacına ulaşmak için fenemonografik (olgubilim) analiz yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama yöntemlerinden görüşme ve gözlem kullanılmıştır. Verilerden hareketle araştırmaya katılan sosyal bilgiler öğretmenlerinin profesyonel kapital düzeyleri (bireysel, sosyal ve mesleki yönden) ve bunları etkileyen etmenler ortaya konulmuştur. Çıkan sonuçlara göre genel anlamda öğretmenlerin profesyonel kapital düzeyleri yetersiz bulunmuş, kendilerinin daha uzman ve profesyonel bir öğretmen olması için özellikle bireysel ve sosyal alandaki bazı yeterliklerinin (kişisel gelişim, yansıtıcı düşünme becerisi, iş birliği kurabilme gibi) geliştirilmesine ihtiyaçları olduğu kanaatine varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Profesyonel Kapital, Nitelikli Öğretmen, Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.description.abstractProfessional Capital is a concept that teachers use it adeptly for their personal skills, professional competencies and interpersonal relationships throughout their vocational career. More well-qualified and effective manpower is needed in the educational system that requires a rapid change and competition. This study aims to determine what really affects the levels of Professional Capital of the teachers, the leader of the intended educational process, by handling them ambidextrously. In this regard, within the Professional Capital; Individual Capital (e.g talent, intelligence, personal characteristics), Social Capital (e.g. Interpersonal communication and relationships, collaboration and trust), Professional Decisional Capital (e.g. wisdom, professional experience, problem solving skills) have been studied. At the same time, Professional Capital and Competencies determined by MEB (2017) have been associated. The Research has been conducted to the teachers of Social Studies working in Boğazlıyan, Yozgat. The research is qualitative and Phenomenologic Method has been used to reach the general purpose of the research. Interviews and Observations have been used as data collection methods. On the basis of data, the Professional Capital levels of Teachers of Social Studies participated in this research (in terms of individual, social and professional) and the factors affecting them have been revealed. According to the results, The Professional Capital levels of teachers generally have been found inadequate and some competencies should be improved to make them more professional and well-qualified.Keywords: Professional Capital, Qualified Teacher, Teaching Social Studiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin profesyonel kapital düzeyine ilişkin bir inceleme
dc.title.alternativeA research about professional capital level of social studies teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmProfessional capital
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid10228939
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542395
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess