İlkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
dc.contributor.advisor | Hamurcu, Gülnur Candan | |
dc.contributor.author | Ercan, Belkis | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:39:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:39:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368402 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2018-2019 öğretim yılında Kayseri İl merkezinde devlet ilkokullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre ilkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programını değerlendirmek için yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için öğretmenlerin program hakkındaki genel görüşleri ve cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem ve hizmet içi eğitim alma durumu değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırma betimsel bir çalışma olup tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kayseri İlinin merkez ilçelerinde (Melikgazi, Kocasinan ve Talas) devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 70 ilkokul İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri program değerlendirme anketi uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi için SPSS 22.00 paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin İlkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programı konusunda kısmen olumlu görüşlere sahip oldukları ancak programın genel özellikleri, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme ögeleri konusunda bazı eksikliklerinin olduğu ve bu eksikliklerin programı uygulayanların görüşleri dikkate alınarak gözden geçirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerektiği belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce, Öğretim Programı, Öğretmen görüşü, Devlet ilkokul | |
dc.description.abstract | This research was carried out to evaluate the primary school (2-4. grades) English course curriculum according to teachers' views in Kayseri city center, in 2018-2019 academic years. To reach this purpose, teachers' views about general characters of the curriculum and the relationship between the curriculum and variables such as gender, education level, teaching experience and attendance of in service training were inspected. It is a scientific study and was figured with a survey model. The sample of study consists of 70 English teachers working in state primary schools in Melikgazi, Kocasinan and Talas districts of Kayseri. The data of study was obtained from the curriculum evaluation survey. For the analysis of research data SPSS 22.00 packaged software was used.As a result of the research teachers' views about the primary school (2-4. grades) English curriculum are relatively positive but it has some deficiencies about the elements of curriculum (general characters, content, and assessments). So it is concluded that it should be revised and supplemented by taking the views of all users of the curriculum into consideration.Key Words: English, Curriculum, Teachers' views, Public primary schools | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul (2-4. sınıflar) İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği) | |
dc.title.alternative | An evaluation of primary school (2-4. grades) English course curriculum according to teachers' views (sample of Kayseri) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Kayseri | |
dc.identifier.yokid | 10251879 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554076 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |