Show simple item record

dc.contributor.advisorBenli, Fatma Berna
dc.contributor.authorKaya, Semiha
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:09Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368390
dc.description.abstractBu çalışmada, matematiksel modelleme yönteminin 6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölmeişlemleri konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisiaraştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında,Kahramanmaraş ili Göksun içesinde bulunan Yavuz Selim Ortaokulu'nda 6. sınıftaöğrenim gören toplam 53 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada seçilen sınıflar başarıyönünden birbirine denk olup, 6/C sınıfı deney grubu, 6/B sınıfı kontrol grubu olarakrastgele seçimle belirlenmiştir. Deney grubunda 26 öğrenci, kontrol grubunda ise 27öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda `Matematiksel Modelleme Yöntemi` kontrolgrubunda ise `Geleneksel Öğretim Yöntemi` uygulanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve ön test-son test kontrol gruplu yarıdeneysel desen uygulanmıştır. Çalışmanın verileri, çoktan seçmeli 23 sorudan oluşan öntest, son test ve kalıcılık testinden elde edilmiştir. Kalıcılık testi soruları, ön testte yer alansorulardan oluşturulmuştur.Çalışma iki hafta süre ile on dört ders saatinde tamamlanmıştır. Uygulamaya başlamadanönce ön test, uygulama bittikten sonra da son test yapılmıştır. Bilgilerin kalıcılığınıölçmek amacıyla uygulama bitiminden sekiz hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 22.00 istatistik programı ile analizedilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız t testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxonişaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerinbaşarısında anlamlı bir farklılık bulunmuş olup, matematiksel modelleme etkinlikleri ileviyapılan öğretimin öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi olduğu sonucunaulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Model, Matematiksel Modelleme, Geleneksel Öğretim, Başarı,Kalıcılık
dc.description.abstractIn this study, the effect of mathematical modeling method on multiplication and divisioncalculations on student achievement and retention of learning at 6th grade level wasinvestigated. The sample of the study consisted of 53 students attending the 6th grade inYavuz Selim Secondary School in Göksun, Kahramanmaraş in the 2017-2018 academicyear. Classes selected in the study were found to be equivalent to each other in success,6 / C in the experimental group and 6 / B in the control group. There were 26 students inthe experimental group and 27 students in the control group. In the experimental group,`Mathematical Modeling Method` was applied while `Traditional Teaching Method`was applied in the control group.In the study, quantitative research approach was adopted and pretest-posttest controlgroup quasi-experimental design was applied. The data of the study were obtained frompre-test, post-test and retention test consisting of 23 multiple-choice questions. Thequestions of retention test are composed of the questions in the pre-test.The study was completed in fourteen class hours within two weeks. Pre-test before theapplication, and the final test was done after the application. The retention test wasapplied eight weeks after the end of the application in order to measure the permanenceof the information.The data obtained from the study were analyzed with SPSS 22.00 statistical program.Independent t test, Mann-Whitney U test and Wilcoxon signed rank test were used fordata analysis. As a result of the study, a significant difference was found in the successof the students in the experimental group, and it was concluded that the teaching withviiimathematical modeling activities made an impact on the student achievement and thepermanence of the learning.Keywords: Model, Mathematical Modeling, Traditional Teaching, Success, Retentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde matematiksel modelleme yönteminin öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of mathematical modeling method on 6thgrade students' achievements and retention in teaching ofthe division and multiplication operations with fractions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-14
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical models
dc.subject.ytmMathematical modelling
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid10261929
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558267
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess