Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorErcan, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:06Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368367
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini belirlemek ve aynı zamanda bu faktörlerin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, konuyla ilgili literatürde yer alan çeşitli kaynaklar taranarak yabancı dil öğretiminin önemi, yabancı dil öğretiminin tarihsel gelişimi, İngilizce dersi öğretim programları ve yabancı dil dersindeki akademik başarıya etki eden sosyo-kültürel faktörler hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın evreni Kayseri'deki devlet ilkokullarında öğrenim gören ilkokul dördüncü sınıf öğrencileridir. Örnekleme alınan okullardaki ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenci kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 22.00 istatistik paket programı ve uygun istatistiksel teknikler kullanılarak yapılmıştır.Araştırma sonucunda, ebeveynlerin eğitim düzeylerinin ve mesleklerinin, ailenin yaklaşık aylık gelir düzeyinin, ailedeki toplam kişi sayısının, öğrencilerin kendinden başka öğrenim gören kardeş sayısının, öğrencilerin kendine ait odası ve internete sahip olmasının, öğrencilerin yabancı dil sitelerini ziyaret etme sıklığının, öğrencilerin evlerinde yabancı dil eğitimine yardımcı kaynak / materyal bulunmasının, ailelerin İngilizce öğretmenleri ile görüşme sıklığının, ailelerin İngilizce dersine çalışırken öğrenciye yardım etme sıklığının, İngilizce dersine günlük çalışma süresinin, öğrencilerin sosyal ve kültürel faaliyetlere katılıp katılmama durumlarının ve öğrencilerin İngilizce yazılılarına çalışmaya başlama zamanının öğrencilerin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarında etkili olduğu görülmüştür. Ancak, bu çalışmada cinsiyet faktörünün öğrencilerin İngilizce dersinde akademik başarılarında etkili bir faktör olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretimi, ilkokulda akademik başarı, sosyo-kültürel faktörler, öğrenci başarısı.
dc.description.abstractThe aim of this study is to specify the socio-cultural factors of 4th grade students in primary school and also to investigate the effects of these factors on their academic achievement in English. In this research, through the review of various related sources in the literature, information on the importance of foreign language teaching, the historical development of foreign language education, English language teaching programs and socio-cultural factors affecting the academic achievement in foreign language class are provided. The environment of the research is the 4th grade students studying in state primary schools in Kayseri. The student personal information form developed by the researcher is applied to the 4th grade students of state primary schools within the sampling. The data obtained from the application is analyzed using SPSS 22.00 package program and appropriate statistical techniques.As a result of the research, it is observed that the educational levels and professions of parents, the average monthly income level of the family, the total number of people in the family, the number of siblings studying other than the students, having their own room and internet, the frequency of students' visiting foreign language websites on internet, having helpful sources/materials available at home for language education, the frequency of meeting of parents with English teachers, the frequency of parents helping the students while studying English lesson, daily work time for English lesson, the students' participation in social and cultural activities and students' studying time for English exams affect the academic successes of the students in English lesson. However, it is determined in this research that the 'gender factor' is not an effective factor in the academic successes of the students in English lesson.Keywords: English language teaching, academic success in primary school, socio-cultural factors, the success of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi başarı durumlarının sosyo-kültürel faktörler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği)
dc.title.alternativeAn investigation of 4th grade primary school students' academic achievements in English in terms of socio-cultural factors (Sample of Kayseri)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmSocio-cultural factors
dc.subject.ytmSocio-cultural situation
dc.subject.ytmKayseri
dc.identifier.yokid10244907
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553270
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess