Show simple item record

dc.contributor.advisorGüneri, Emine
dc.contributor.authorSarikaya, Melike
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:05Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368363
dc.description.abstractOrtaokul 7. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Fen Bilimleri dersi Kuvvet ve Enerji ünitesindeki kavram öğrenmeleri üzerine aile katkısını incelemek amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminin bir deseni olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Amaçlı örneklem yönteminin bir çeşidi olan maksimum çeşitlilik örneklemesine göre veri toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri İli Kocasinan İlçesine bağlı Kadir Has Ortaokulunda eğitimine devam eden 7. sınıf öğrencileri ve onların anne babaları oluşturmaktadır. Beş kız ve beş erkek öğrenci ve altı kadın, dört erkek veli çalışma grubunu oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman formu kullanılmıştır. Görüşmeler araştırmacı tarafından ses kaydına alınmış, ardından yazıya dökülmüştür. Kod ve kavramlar oluşturularak veriler betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Doğrudan alıntılar yapılarak bulgular sunulmuştur. Çalışmanın sonucunda Kuvvet ve Enerji ünitesindeki kavram öğrenmelerinde anne-babaların dolaylı yönden etkisi olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: 7. Sınıf, Kuvvet ve Enerji, Aile, Nitel Araştırma, Görüşme.
dc.description.abstractThe aim of the study was carried out in order to examine the family effect on learning the concepts in the Force and Energy unit of the Science lesson in the 7th grade student of secondary school. In this study, phenomenology pattern which is a pattern of qualitative research method is used. Data were collected according to the maximum diversity sampling, which is a kind of purposive sampling method. The study group consists of 7th grade students and their parents who continue their education at Kadir Has Secondary School in Kocasinan District of Kayseri. Five female and five male students and six female, four male parents formed the study group. Semi-structured interview form and document form were used as data collection tool. The interviews were recorded by the researcher and then written. The data was analyzed by means of descriptive analysis, which is made to create code and concepts. Direct quotations were made and findings were presented. As a result of the study, it was determined that the parents had indirect effect on concept learning in the Force and Energy unit.Keywords: 7th Grade, Force and Energy, Family, Qualitative Research, Interview.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesindeki kavram öğrenmeleri üzerine aile katkısının incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the family contribution on the conception learning in the force and energy unit in the 7th grade student of the secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-14
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmForce
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmConcept learning
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmFamily allowance
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10254514
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554480
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess