Show simple item record

dc.contributor.advisorSevgi, Sevim
dc.contributor.authorAcar, Gaye
dc.date.accessioned2020-12-29T08:39:01Z
dc.date.available2020-12-29T08:39:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368329
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye ve Japonya 4, 5 ve 6. sınıf matematik ders kitaplarında, kesirler konusundaki problemlerin türleri arasındaki farklar, her iki ülke ders kitaplarında problemlerin sunuş biçimindeki farklılıklar ve iki ülkenin matematik kitaplarındaki kesirler ile ilgili problemlerin bilişsel istem düzeyleri arasındaki farklılıklar detaylı olarak incelenmiştir. İnceleme sırasında veriler, Türkiye ve Japonya müfredatlarında günümüzde kullanılan matematik ders kitaplarından elde edilmiştir. Türk kitapları için kaynak olarak, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan ve 4, 5 ve 6. sınıf seviyesinde okutulan ders kitapları kullanılmıştır. Japon kitapları için kaynak olarak ise Japonya'da 4, 5 ve 6. sınıf seviyesinde matematik öğretim programlarının öğretiminde yaygın olarak kullanılan Tokyo Shoseki Yayınevi tarafından basımı yapılan kitapların İngilizce çevirileri kullanılmıştır. Matematik ders kitapları incelemelerinde kesir problemleri Charalambos (2010) teorik çerçevesi kapsamında, yatay ve dikey analiz yapılarak görev tipi, gösterim tipi ve bilişsel istem düzeyleri olmak üzere üç temel kategori belirlenmiştir.Kesir problemleri görev tipine göre incelendiğinde, Türk kitaplarında yer alan soru sayıları 4, 5 ve 6. sınıflar için sırası ile 78, 89 ve 110, Japon kitaplarında ise sırasıyla 47, 46 ve 75 olarak bulunmuştur. Türk kitapları için bu soruların %31,5'i çözümlü soru, %64,9'u alıştırma/problem ve %3,6'sı ise etkinlik olarak olduğu gözlenmiştir. Japon kitapları için ise çözümlü soru oranı %20,3, alıştırma/problem oranı %79,7 ve etkinlik oranı %0 olarak bulunmuştur. Kesir sorularının gösterim tipine göre karşılaştırılması sonucu ise Türk kitaplarındaki soru sayıları 4, 5 ve 6. sınıflar için sırası ile 78, 89 ve 110, Japon kitapları için ise sırası ile 47, 46 ve 75 olarak belirlenmiştir. Türk kitapları için bu soruların %1'i sözel soru, %53'ü sözel ve sembolik soru ve %46'sı ise sözel, sembolik ve resimsel soru olarak bulunmuştur. Japon kitapları için ise sözel soru oranı %1,2, sözel ve sembolik soru oranı %72,6 ve sözel, sembolik ve resimsel soru oranı %26,2 olarak belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkiye, Japonya, Matematik ders kitapları, Kesirler, Bilişsel istem, Problem
dc.description.abstractIn this study, levels of cognitive demands of problems on fractions in Turkey's and Japan's 4th, 5th and 6th grade mathematical textbooks were investigated. Differences between problem types, presentation of the topics and cognitive demands of the problems on fractions in the two countries' textbooks were compared in detail. The textbooks used in the data collection are up to date class materials for the two countries. The textbooks used for Turkey were published by the Ministry of Education, while the Japanese math textbooks were published by Tokyo Shoseki Publishing in English. The three main investigation categories of our study were task type, presentation type and cognitive demand levels of the fraction problems in the textbooks within the theoretical frame of Charalambos (2010) horizontal and vertical analysis with three basic categories as task types, presentation of types, and cognitive demands. Based on task type, the number of problems examined in the Turkish textbooks were 78, 89 and 100 for the 4th, 5th and 6th grades, respectively. The numbers for the Japanese books were 47, 46 and 75, respectively. For the Turkish books, percentages were found to be 31.5%, 64.9% and 3.6% for the problems with answers, exercises and activities, respectively. For the Japanese books, the percentages were 20.3%, 79.7% and 0% for the problems with answers, exercises and activities, respectively. According presentation type analysis results, the number of problems in Turkish textbooks were 78,89 and 110 for the 4th, 5th and 6th grades, respectively. The numbers for the Japanese books were 47, 46 and 75, respectively. For the Turkish books, percentages were calculated to be 1%, 53% and 46% for the verbal, verbal-symbolic and verbal-symbolic-pictorial, respectively. For the Japanese books, the percentages were 1.2%, 72.6% and 26.2% for the verbal, verbal-symbolic and verbal-symbolic-pictorial, respectively.Keywords: Turkey and Japan, Math textbooks, Cognitive demanden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ve Japonya 4, 5 ve 6. sınıf matematik ders kitaplarındaki problem yapılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeComparative analysis of structure of problems in Turkey and Japan 4, 5 and 6. grade mathematics textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-17
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblems
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid10263350
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558625
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess