Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Oktay
dc.contributor.authorBoyraz, Aslihan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:38:57Z
dc.date.available2020-12-29T08:38:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368307
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yedinci sınıf `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesindeöğrenci başarılarına Lego ile zenginleştirilmiş işbirlikçi öğrenme yönteminin etkisininaraştırılmasıdır. Bu çalışmaya felsefe olarak yapılandırmacı yaklaşım rehberlik etmiştir.Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemi ve nicel araştırma yönteminin özelliklerineuygun olarak `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` tercih edilmiştir.Araştırmanın ulaşılabilir evrenini, Kayseri ili Yeşilhisar ilçesindeki tüm yedinci sınıflaroluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise, 2017-2018 eğitim öğretim yılı Kayseri iliYeşilhisar ilçesinde uygun görülen bir ortaokulun yedinci sınıfları seçilmiştir.Dolayısıyla, örneklem rasgele olmayan örneklem türlerinden olan uygun örneklemkullanılarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubunda toplamda 34 öğrenci ileçalışılmıştır. Grupların denkliğini sağlamak amacıyla istatistiksel analiz (bağımsızörneklemler t- testi) yapılmış ve elde edilen sonuçlara göre grupların denk olduğubelirlenmiştir. Okulda ilk hafta ön test uygulanmıştır. Daha sonra, deney ve kontrolgruplarının her ikisi içinde altı haftalık bir ders uygulaması yapılmıştır. Son olarak isesekizinci haftada son testler uygulanmıştır. Ön- test ve son- test uygulamasıyla,araştırmanın bağımlı değişkenine ait veriler maddenin yapısı ve özellikleri başarı testiile toplanmıştır. Deney grubunda yapılacak uygulamalar için alanyazın taramasıyapılarak, alanında uzman bir fen eğitimcisi ile birlikte Lego ile zenginleştirilmişişbirlikçi öğrenme yöntemine uygun ders planları hazırlanmıştır. Benzer şekilde, kontrolgrubunun da ders planları fen programının ön gördüğü şekilde tasarlanmıştır. Deney vekontrol gruplarında planlanan yöntemlerin amacına uygun olarak uygulanıpuygulanmadığını anlamak amacıyla, uygulamalar esnasında kullanılacak sınıf gözlemviiformları hazırlanmıştır. Bu hazırlanan formlar ile birlikte araştırmacı deney ve kontrolgrubunun öğretmenini dersler esnasında gözlemlemiştir. Deney ve kontrol gruplarındaplanlanan uygulamalar yapıldıktan ve başarı testi son- test olarak uygulandıktan sonraelde edilen veriler ilk olarak betimsel, sonrasında ise çıkarıma dayalı istatistik yoluylaanaliz edilmiştir. Betimsel istatistik sonucunda verilerin normal dağıldığı kabul edilmişve parametrik testlerden ilişkisiz örneklemler t-testi kullanılmasına karar verilmiştir.İlişkisiz örneklemler t-testi sonuçlarına göre, lego ile zenginleştirilmiş işbirlikçiöğrenme yönteminin yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin özellikleri ve yapısıünitesindeki başarıları üzerine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığısaptanmıştır (t (32)=0,363, p>0.05). Araştırmacı bu sonucu alanyazın bulgularıylakarşılaştırılarak tartışmıştır. Ayrıca bu çalışmanın sınırlılığından hareketle önerilersunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İşbirlikçi öğrenme yöntemi, kimya eğitimi, fen eğitimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of cooperative learning methodenriched with Lego on student achievement in the seventh grade `The Structure ofMatter and its Properties` unit. The constructivist approach has guided to this study asphilosophy.In this study, quantitative research method and pre-test-posttest control group quasiexperimentaldesign in accordance with the characteristics of the quantitative researchmethod was preferred. The accessible population of the study was composed of allseventh grade students in Yeşilhisar district of Kayseri province. The sample of thestudy was also selected as the seventh grade of a suitable secondary school in Yeşilhisardistrict of Kayseri province in 2017-2018 spring semester. Therefore, the sample wasselected using the convenience sampling which is one of the types of non-randomsampling. A total of 34 students were studied in the experimental and control groups.Statistical analysis (independent samples t test) was performed to ensure theequivalence of the groups and it was determined that the groups were equivalentaccording to the results. First week, pre-test was applied at school. A six-week coursewas then implemented to both the experimental and control groups. Finally, post-testwas performed in the eighth week. With the pre-test and post-test instrumentation, thedata related to the dependent variable of the study was collected by `The Structure ofMatter and its Properties Achievement Test`. Literature review was completed andlesson plans were prepared according to cooperative learning method enriched withLego together with a science educator who is expert in their field for theimplementations to be carried out in the experimental group. Similarly, the lesson plansixof the control group were designed in a way that the science program predicted. In orderto understand whether the teaching methods planned in the experimental and controlgroups were applied in accordance with the purpose, class observation forms wereprepared. The researcher observed the teacher of the experiment and control groupduring the lessons with this observation form. After the planned implementations in theexperimental and control groups were performed and the achievement test wasinstrumented as a posttest, the data was analyzed firstly by descriptive and then basedon inferential statistics. It was accepted that the data was distributed normally as a resultof the descriptive statistics and it was decided to use the independent samples t test fromparametric tests.According to the independent samples t test, it was found that the cooperative learningmethod enriched with the Lego did not have a statistically significant effect on theachievement of the seventh grade students in the unit of `The Structure of Matter and itsProperties` (t (32) = 0,363, p>0.05). The researcher discussed this result in comparisonwith the findings of the literature. In addition, suggestions were presented based on thelimitation of this study.Keywords: Cooperative learning, chemistry education, science educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına legolarla zenginleştirilmiş işbirlikçi öğrenme yönteminin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning enriched with lego onseventh grade students' achievements in the unit ofstructure of matter and its properties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10270553
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582336
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess